11 Oktober 2010 (Isnin) | |
Masa | 7.05 – 8.15 / 10.55 – 12.05 |
Kelas | 5S3 5S1 |
Tajuk | Pembetulan Kertas 2 BM |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Pelajar menjawab soalan pemahaman berdasarkan petikan yang diberi -Pelajar memberi pendapat yang bernas bagi soalam KBKK |
FU FS | 8.0 8.2 Aras 1 (ii) |
Aktiviti | Pelajar dapat menulis jawapan dengan bahasa yang gramatis. Pelajar menjawab berpandukan markah. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral / Kesusasteraan Melayu Nilai : Kesederhanaan, bertanggungjawab KBT : a) KB – Menjana idea b) Belajar Cara belajar |
BBB | Kertas 2 BM |
Refleksi | Semua pelajar membuat pembetulan dan mengenal pasti kesalahan yang mereka lakukan. |
Tarikh | 12 Oktober 2010 (Selasa) |
Masa | 8.15-9.25/ 9.40-10.55/ 11.30-12.40 |
Kelas | 5S1, 5S5, 5K8 |
Tajuk | Ulangkaji kertas 1 – Karangan Bahagian B |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : Mengembangkan isi penting dengan ayat huraian dan contoh |
FU FS | 10.0 Aras 1 (iii,v) 10.2 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar menjawab soalan dalam jangkamasa 1 jam 15 minit |
Sistem Bahasa | Ayat penyata, Ayat Tanya |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral Nilai : Kasih sayang, bertanggungjawab KBT : a) KB – Menjana idea b)Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Model SPM BM kertas 2 |
Refleksi | Semua pelajar dapat mengembangkan isi penting dengan ayat huraian , contoh, kesan dan menulis kesimpulan bagi setiap isi penting. |
Tarikh | 13 Oktober 2010 (Rabu) |
Masa | 8.15-9.25/ 9.40-10.55/ 11.30-12.40 |
Kelas | 5S3 5S5 5K8 |
Tajuk | Ulangkaji model SPM BM kertas 2 – Soalan Komsas |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Pelajar menjawab soalan pemahaman berdasarkan petikan. -Pelajar memberi pendapat yang bernas bagi soalam KBKK. |
FU FS | 8.0 Aras 1 8.2 Aras 1(i) |
Aktiviti | Pelajar menjawab soalan dengan mengemukakan ayat yang gramatis. Pelajar menjawab berpandukan markah. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral / Kesusasteraan Melayu Nilai : Berdikari, kasih sayang KBT : a) KB – menjana idea b) Belajar Cara belajar |
BBB | Model SPM BM kertas 2 (2010) |
Refleksi | 50% dari jumlah pelajar dapat menjawab soalan memberi maksud rangkai kata dari petikan yang dibaca. Manakala soalan KBKK pula merangkumi semua pelajar yang boleh menjawab. |
Tarikh | 14 Oktober 2010 (Khamis) |
Masa | 7.05-8.15/ 8.15 -9.25 |
Kelas | 5S3 5S1 |
Tajuk | Ulangkaji Kertas 2 Tatabahasa |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : Membina ayat berdasarkan peribahasa. |
FU FS | 10.0 Aras 1 (iii,v) 10.2 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar menjawab soalan dalam jangkamasa 1 jam. |
Sistem Bahasa | Ayat penyata, Ayat Tanya |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral Nilai : Kasih sayang, bertanggungjawab KBT : a) KB – Menjana idea b)Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Model SPM BM kertas 2 |
Refleksi | Semua pelajar sudah mengetahui maksud peribahasa yang diberi. |
Tarikh | 15 Oktober 2010 (Jumaat) |
Masa | 7.05-8.15/9.40-10.40 |
Kelas | 5K8 5S5 |
Tajuk | Ulangkaji Kertas 2 Tatabahasa |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : Membina ayat berdasarkan peribahasa. |
FU FS | 10.0 Aras 1 (iii,v) 10.2 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar menjawab soalan dalam jangkamasa 1 jam. |
Sistem Bahasa | Ayat penyata, Ayat Tanya |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral Nilai : Kasih sayang, bertanggungjawab KBT : a) KB – Menjana idea b)Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Model SPM BM kertas 2 |
Refleksi | Pelajar dari kedua-dua kelas masih memerlukan bimbingan secara terperinci. |
No comments:
Post a Comment