Tarikh | 14 Februari 2011 (Isnin) |
Masa | 7.05-8.15 / 10.20-10.55 |
Kelas | 4K8 4S1 |
Tajuk | Rumusan : |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat:
|
Aktiviti | -Guru membimbing pelajar untuk menulis perenggan pendahuluan rumusan. -Pelajar diminta menulis rumusan yang lengkap mengikut format yang betul. |
Sistem Bahasa | Membina Ayat |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral Nilai : Kegigihan, bertanggungjawab, bekerjasama KBT : a) Mengenal pasti b) Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Buku Rujukan |
Refleksi | 4S1 – Pelajar mengenal pasti isi tersurat dan tersirat dengan bantuan guru 4K8 – Pelajar membaca petikan dan memahami kehendak soalan |
Tarikh | 14 Februari 2010 (Isnin) |
Masa | 9.45-10.55 |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Rumusan |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat:
|
Aktiviti | -Guru membimbing pelajar untuk menulis perenggan pendahuluan rumusan. -Pelajar diminta menulis rumusan yang lengkap mengikut format yang betul. |
Sistem Bahasa | Membina Ayat |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral Nilai : Kegigihan, bertanggungjawab, bekerjasama KBT : a) Mengenal pasti b) Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Buku Rujukan |
Mengenal pasti isi tersurat dan tersirat |
Tarikh | 15 Februari 2011 (Selasa) |
Masa | 7.05-8.15 / 11.30-12.40 |
Kelas | 4S1 4K8 |
Tajuk | Drama |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat:
|
Aktiviti | -Guru meminta pelajar bercerita semula kisah yang digambarkan dlm drama tersebut. -Pelajar mencatat sinopsis untuk memudahkan ulangkaji -Guru menjelaskan tema dan persoalan drama, watak & perwatakan |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Intonasi |
Penyerapan | Ilmu: Kesusasteraan Melayu Nilai: Bertanggungjawab, kasih sayang KBT : a) Menjana idea b) Belajar cara belajar |
BBB | Antologi Harga Remaja |
Refleksi | Pelajar mengaitkan tema dengan keadaan reality |
Tarikh | 15 Februari 2010 (Selasa) |
Masa | 9.45-10.55 |
Kelas | 5S2 |
Tajuk | Rumusan |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat:
|
Aktiviti | -Guru membimbing pelajar untuk menulis perenggan pendahuluan rumusan. -Pelajar diminta menulis rumusan yang lengkap mengikut format yang betul. |
Sistem Bahasa | Membina Ayat |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral Nilai : Kegigihan, bertanggungjawab, bekerjasama KBT : a) Mengenal pasti b) Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Edaran |
Refleksi | Pelajar menyenaraikan 6 isi tersurat dan 2 isi tersirat |
Tarikh | 16 Februari 2011 (Rabu) |
Masa | 7.05-8.15 |
Kelas | 5S2 |
Tajuk | Tatabahasa – Kata adjektif & kata penguat |
Objektif | Pada akhir sesi P&P para pelajar dpt :
|
Aktiviti | Berdasarkan buku rujukan yang diberi pelajar mengenalpasti kata adjektif dan penguat. |
Sistem Bahasa | Kata Adjektif & Kata Penguat |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral Nilai : Kegigihan, bertanggungjawab KBT: a) Menjana idea b)Belajar cara belajar |
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | Pelajar dapat mengenal pasti kata adjektif yang terdapat dalam ayat atau teks. |
Tarikh | 16 Februari 2011 (Rabu) |
Masa | 1055 – 1205 |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Drama Tiang Cengal Dinding Sayung |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
|
Aktiviti | Guru menjalankan aktiviti Teater Mini untuk pelajar lebih faham. Selesai saja teater yang dijalankan itu pelajar diminta melengkapkan Lembaran Pengurusan Grafik yang disediakan oleh guru. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Intonasi |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : Kasih sayang,bertanggungjawab KBT : a) KB- Mentafsirkan b) Belajar Cara Belajar |
BBB | Antologi Dirgahayu Bahasaku |
Refleksi | Pelajar memberi komentar berkaitan watak dan perwatakan yang terdapat dalam drama itu |
Tarikh | 17 Februari 2011 (Khamis) |
Masa | 10.20-11.30 |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Tatabahasa – Kata adjektif & kata penguat |
Objektif | Pada akhir sesi P&P para pelajar dpt :
|
Aktiviti | Berdasarkan buku rujukan yang diberi pelajar mengenalpasti kata adjektif dan penguat. |
Sistem Bahasa | Kata Adjektif & Kata Penguat |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral Nilai : Kegigihan, bertanggungjawab KBT: a) Menjana idea b)Belajar cara belajar |
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | Pelajar dapat membina ayat menggunakan kata adjektif dan kata penguat. |
Tarikh | 17 Februari 2011 (Khamis) |
Masa | 7.05-8.15 / 8.15-9.25 |
Kelas | 4K8 4S1 |
Tajuk | Tatabahasa – Kata Kerja |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Mengenal pasti kata kerja yang terdapat dalam petikan . -Membina ayat berdasarkan kata kerja yang telah disenaraikan. |
Aktiviti | Guru membimbing pelajar untuk menghasilkan ayat yang gramatis. Pelajar membina ayat menggunakan kata kerja untuk menunjukkan mereka faham. |
Sistem Bahasa | Kata Kerja |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai: Rajin, Kerjasama, gigih KBT: a) KB-Menjana idea b) Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Buku Teks BM T.4 |
Refleksi | Pelajar dapat membina ayat dengan kata kerja yang diberi. |
Tarikh | 18 Februari 2011 (Jumaat) |
Masa | 8.15-9.25 |
Kelas | 5S2 |
Tajuk | Tatabahasa – Kata adjektif & kata penguat |
Objektif | Pada akhir sesi P&P para pelajar dpt :
|
Aktiviti | Berdasarkan buku rujukan yang diberi pelajar mengenalpasti kata adjektif dan penguat. |
Sistem Bahasa | Kata Adjektif & Kata Penguat |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral Nilai : Kegigihan, bertanggungjawab KBT: a) Menjana idea b)Belajar cara belajar |
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | Pelajar dapat membina ayat dengan kata adjektif yang diberi |
No comments:
Post a Comment