Tarikh | 26 September 2011 (Isnin) |
Masa | 7.05-8.15 |
Kelas | 4K1 |
Tajuk | Ulangkaji: Latihan Tatabahasa |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat: -membina ayat berdasarkan pasangan kata -membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan -peribahasa |
Aktiviti | Pelajar menjawab dalam satu masa. Guru akan memantau para pelajar ketika menyelesaikan latihan. |
Sistem Bahasa | Tatabahasa |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Lembaran kerja : Contoh soalan SPM |
Refleksi | Pelajar membina ayat dari satu perkataan, boleh mengenal pasti peribahasa untuk mengisi tempat kosong dan boleh memisahkan ayat kepada subjek dan predikat |
Tarikh | 26 September 2011 (Isnin) |
Masa | 9.45-1055 / 1055-1205 |
Kelas | 5S2 / 5S4 |
Tajuk | Ulangkaji: Latihan Tatabahasa |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat: -membina ayat berdasarkan pasangan kata -membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan -peribahasa |
Aktiviti | Pelajar menjawab dalam satu masa. Guru akan memantau para pelajar ketika menyelesaikan latihan. |
Sistem Bahasa | Tatabahasa |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Lembaran kerja : Contoh soalan SPM |
Refleksi | Pelajar membina ayat dari setiap pasangan kata yang diberi dan membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan serta peribahasa |
Tarikh | 27 September 2011 (Selasa) |
Masa | 1130-1240 |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Ulangkaji: Latihan Komsas |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat: -berbincang aspek tema, persoalan, nilai, dan pengajaran -memberi pendapat tentang konflik yang terdapat dalam drama yang dikaji. |
Aktiviti | Guru berbincang dengan pelajar berkaitan dengan aspek yang dikaji. Pelajar melengkapkan nota masing untuk tujuan persediaan menghadapi peperiksaan. Pelajar diminta memberi komentar atau kritikan terhadap watak yang digambar dlm drama tersebut. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Harga Remaja |
Refleksi | Pelajar menjawab soalan berdasarkan markah yang ditetapkan. |
Tarikh | 27 September 2011 (Selasa) |
Masa | 705-815 / 945-1055 |
Kelas | 5S4 / 5S2 |
Tajuk | Ulangkaji: Latihan Komsas |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat: -berbincang aspek tema, persoalan, nilai, dan pengajaran -memberi pendapat tentang konflik yang terdapat dalam drama yang dikaji. |
Aktiviti | Guru berbincang dengan pelajar berkaitan dengan aspek yang dikaji. Pelajar melengkapkan nota masing untuk tujuan persediaan menghadapi peperiksaan. Pelajar diminta memberi komentar atau kritikan terhadap watak yang digambar dlm drama tersebut. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Harga Remaja |
Refleksi | Pelajar menjawab soalan berdasarkan markah yang ditetapkan dan menggunakan bahasa yang gramatis. |
Tarikh | 28 September 2011 (Rabu) |
Masa | 1020-1130 / 1130-1240 |
Kelas | 4S1 / 4K1 |
Tajuk | Rumusan |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Mengenal pasti 6 isi tersurat yang terdapat dalam petikan dan 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan. -Menulis rumusan dengan format yang betul. |
Aktiviti | Guru membimbing pelajar untuk mengenal pasti isi tersurat yang terdapat dalam petikan . Dengan arahan soalan yang diberi pelajar mengenal pasti pula isi tersirat. Guru membimbing pelajar untuk menulis ayat penutup atau kesimpulan. |
Sistem Bahasa | Membina ayat/Peribahasa/Ungkapan menarik |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | 4K1- semua pelajar menulis rumusan dengan bimbingan guru. Pelajar 4S1 tidak menghadapi masalah untuk menulis rumusan dengan format yang betul. |
Tarikh | 29 September 2011 (Khamis) |
Masa | 945-1055 |
Kelas | 5S2 |
Tajuk | Rumusan |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Mengenal pasti 6 isi tersurat yang terdapat dalam petikan dan 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan. -Menulis rumusan dengan format yang betul. |
Aktiviti | Guru membimbing pelajar untuk mengenal pasti isi tersurat yang terdapat dalam petikan . Dengan arahan soalan yang diberi pelajar mengenal pasti pula isi tersirat. Guru membimbing pelajar untuk menulis ayat penutup atau kesimpulan. |
Sistem Bahasa | Membina ayat/Peribahasa/Ungkapan menarik |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | Pelajar diajar mengenal pasti isi tersurat dan menulis rumusan dengan format yang betul dan menggunakan bahasa yang gramatis. |
Tarikh | 30 September 2011 (Jumaat) |
Masa | 7.05-8.15 /815-925 |
Kelas | 4S1 /4K1 |
Tajuk | Ulangkaji: Latihan Tatabahasa (Pembetulan) |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat: -membina ayat berdasarkan pasangan kata -membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan -peribahasa |
Aktiviti | Pelajar menjawab dalam satu masa. Guru akan memantau para pelajar ketika menyelesaikan latihan. |
Sistem Bahasa | Tatabahasa |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Lembaran kerja : Contoh soalan SPM |
Refleksi | Pelajar membina ayat dari satu perkataan, boleh mengenal pasti peribahasa untuk mengisi tempat kosong dan boleh memisahkan ayat kepada subjek dan predikat |
Tarikh | 30 September 2011 (Jumaat) |
Masa | 1040-1140 |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Rumusan |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Mengenal pasti 6 isi tersurat yang terdapat dalam petikan dan 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan. -Menulis rumusan dengan format yang betul. |
Aktiviti | Guru membimbing pelajar untuk mengenal pasti isi tersurat yang terdapat dalam petikan . Dengan arahan soalan yang diberi pelajar mengenal pasti pula isi tersirat. Guru membimbing pelajar untuk menulis ayat penutup atau kesimpulan. |
Sistem Bahasa | Membina ayat/Peribahasa/Ungkapan menarik |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | Pelajar diajar mengenal pasti isi tersurat dan menulis rumusan dengan format yang betul dan menggunakan bahasa yang gramatis. |
No comments:
Post a Comment