Tarikh
|
29 April 2013
(Isnin)
|
Masa
|
815-925/1130-1240
|
Kelas
|
5K1/5S3
|
Tajuk
|
Rumusan-Ulangkaji
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari
petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan
soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
|
Sistem
bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang
betul namun guru masih member bimbingan agar tidak berlaku kesilapan format
dan terlebih perkataan.
|
Tarikh
|
29 April 2013 (Isnin)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Rumusan-Ulangkaji
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari
petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan
soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang
betul
|
Tarikh
|
30 April 2013 (Selasa)
|
Masa
|
945-1055/1055-1205
|
Kelas
|
5S1/5S3
|
Tajuk
|
Ulangkaji Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam sajak yang
dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam sajak tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjelaskan persoalan yang terdapat
dalam sesuatu karya dan seterusnya dapat menjawab soalan pemahaman mengikut
markah yang ditetapkan.
|
TARIKH : 1
MEI 2013(RABU)
CUTI UMUM HARI PEKERJA
|
Tarikh
|
2 Mei 2013
(Khamis)
|
Masa
|
705-815/1020-1130
|
Kelas
|
5K1/4K1
|
Tajuk
|
Ulangkaji Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam sajak yang
dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam sajak tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjelaskan persoalan yang terdapat
dalam sesuatu karya dan pelajar masih membimbing pelajar untuk menjawab
soalan dengan format yang betul.
|
Tarikh
|
3 Mei 2013( Jumaat)
|
Masa
|
705-815/815-925
|
Kelas
|
4K1/5S1
|
Tajuk
|
Ulangkaji tatabahasa
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-menjawab semua bahagian tatabahasa
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas soalan kepada pelajar.
Pelajar diberi masa untuk menjawab soalan tatabahasa
Guru dan pelajar menyemak bersama-sama
|
Sistem bahasa
|
Morfologi dan Sintaksis
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai : kegigihan
KBT: a) KB – menjana idea
b)
Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Lembaran Kerja
|
Refleksi
|
Pelajar masih lemah bahagian kesalahan istilah dan
tatabahasa serta peribahasa. Guru meneruskan bimbingan.
|
No comments:
Post a Comment