Tarikh
|
19 Ogos 2013
(Isnin)
|
Masa
|
815-925 / 1130-1240
|
Kelas
|
5K1/5S3
|
Tajuk
|
Ulangkaji : Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenalpasti isi tersurat
-
Menulis rumusan dengan format
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menggaris isi tersurat yang
terdapat dalam petikan.
Guru menyemak tugasan pelajar
Guru memastikan pelajar faham langkah untuk menulis
rumusan.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : kegigihan, bekerjasama,
KBT: a) KB- mengenal pasti
b)
Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja.
|
Refleksi
|
P&P ditangguhkan sebab pelajar terlibat dengan
Ceramah Teknik menjawab
|
Tarikh
|
20 Ogos (Selasa)
|
Masa
|
945-1055/1055-1205
|
Kelas
|
5S1/5S3
|
Tajuk
|
Ulangkaji Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menyatakan tema cerpen tersebut
-
Menjelaskan persoalan yang dibincang dalam
cerpen tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menyenaraikan persoalan yang
terdapat dalam cerpen tersebut dan mengaitkannya dengan kehidupan harian
Pelajar akan memberi contoh yang terdapat dalam cerpen
tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Laras bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : kegigihan, kasih sayang
KBT: a) KB- menjana idea.
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
P&P ditangguhkan sebab pelajar terlibat dengan
Ceramah Teknik menjawab
|
Tarikh
|
21 Ogos 2013 (Rabu)
|
Masa
|
815-925/945-1055/1130-1240
|
Kelas
|
5K1/5S1/5S3
|
Tajuk
|
Ulangkaji : Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat
-
Menceritakan semula prosa tradisional tersebut
dalam bahasa moden
-
Menjelaskan watak dan perwatakan
-
Menjelaskan persoalan dan nilai yang terdapat
dapat prosa tradisional tersebut.
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan sekeping kad kepada beberapa orang
pelajar.
Pelajar diminta membaca arahan yang terdapat dala kad
tersebut selama beberapa minit.
Pelajar lain akan menyoal pelajar tersebut beberapa
soalan .
|
Sistem bahasa
|
Laras bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Keberanian, kerjasama, hormat-menghormati
KBT: a) KB- menjana idea.
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Antologi Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
P&P ditangguhkan sebab pelajar terlibat dengan
Ceramah Teknik menjawab
|
Tarikh
|
22 Ogos 2013 (Khamis)
|
Masa
|
705-815
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Ulangkaji ; tatabahasa
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti kesalahan kata atau istilah
yang terdapat dalam ayat
-
Membetulkan kesalahan tatabahasa dalam ayat
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta mengenal pasti ayat yang terdapat
kesalahan dari segi kata atau istilah dan tatabahasa.
Guru membimbing pelajar untuk menjawab soalan.
|
Sistem bahasa
|
Membetulkan kesalahan kata atau istilah dan tatabahasa.
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kerjasama, menghormati
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
P&P ditangguhkan sebab pelajar terlibat dengan
Ceramah Teknik menjawab
|
Tarikh
|
23 Ogos 2013
(Jumaat)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Ulangkaji : tatabahasa
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti kesalahan kata atau istilah
yang terdapat dalam ayat
-
Membetulkan kesalahan tatabahasa dalam ayat
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta mengenal pasti ayat yang terdapat
kesalahan dari segi kata atau istilah dan tatabahasa.
Guru membimbing pelajar untuk menjawab soalan.
|
Sistem bahasa
|
Membetulkan kesalahan kata atau istilah dan tatabahasa.
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kerjasama, menghormati
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
P&P ditangguhkan sebab pelajar terlibat dengan Ceramah
Teknik menjawab.
|
No comments:
Post a Comment