Tuesday, 12 January 2010

MINGGU 1

Tarikh

4 Januari 2010 (Isnin)

Masa 

8.15 – 9.25

Kelas 

5S1

Tajuk 

Pembahagian Buku Teks Tingkatan 5


 

Tarikh 

5 Januari 2010 (Selasa)

Masa 

8.15 – 9.25

Kelas 

5S1

Tajuk 

Langkang-langkah untuk membanteras gejala penyalahgunaan dadah

Objektif

Pada akhir sesi p & p para pelajar dapat :

-Menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 atau 4 isi penting.

-Menulis ayat pendahuluan dengan menggunakan teknik yang telah dipelajari.

Aktiviti 

- Guru meminta beberapa orang pe;ajar untuk menyenaraikan 3 atau 4 isi penting.

-pelajar berbincang dengan guru cara untuk menulis ayat pendahuluan.

-Pelajar juga diajar untuk menghasilkan ayat huraian.

Sistem Bahasa 

Membina ayat

Penyerapan 

Ilmu: P.Moral

BBB 

Buku Rujukan

Refleksi 

Pelajar menulis ayat pendahuluan berpandukan teknik yang dipelajari.


 

Tarikh 

5 Januari 2010 (Selasa)

Masa 

9.45-10.55 / 11.30-12.40

Kelas 

5S5 5K8

Tajuk 

Langkang-langkah untuk membanteras gejala penyalahgunaan dadah

Objektif 

Pada akhir sesi p & p para pelajar dapat :

-Menulis ayat pendahuluan dengan menggunakan teknik yang telah dipelajari.

Aktiviti 

- Guru membimbing pelajar untuk menulis ayat pendahuluan.

-Pelajar juga diajar pelbagai teknik untuk menulis pendahuluan.

Sistem Bahasa 

Membina ayat

Penyerapan 

Ilmu: P.Moral

BBB 

Buku Rujukan

Refleksi 

Pelajar menulis ayat pendahuluan berpandukan teknik yang dipelajari.


 

Tarikh 

6 Januari 2010 (Rabu)

Masa 

8.15-9.25/ 9.45-10.55/ 11.30-12.40

Kelas 

5S3 5S5 5K8

Tajuk 

Langkang-langkah untuk membanteras gejala penyalahgunaan dadah

Objektif 

Pada akhir sesi p & p para pelajar dapat :

-Menulis ayat pendahuluan dengan menggunakan teknik yang telah dipelajari.

-Menyenaraikan 3 atau 4 isi penting berdasarkan tajuk.

Aktiviti 

- Guru membimbing pelajar untuk menulis ayat pendahuluan.

-Pelajar juga diajar pelbagai teknik untuk menulis pendahuluan.

-Seterusnya pelajar diminta menyenaraikan 3 atau 4 isi penting.

Sistem Bahasa 

Membina ayat

Penyerapan 

Ilmu: P.Moral

Nilai: Bertanggungjawab, kegigihan

KBT : Menjana idea

BBB 

Buku Rujukan

Refleksi 

Pelajar menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 atau 4 isi penti ng


 

Tarikh 

7 Januari 2010 (Khamis)

Masa 

7.05-8.15/ 8.15-9.25

Kelas 

5S3 5S1

Tajuk 

Tatabahasa – Membina Ayat

Objektif

Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :

-Membincangkan isu yang terdapat dalam petikan yang diberi dan seterusnya memberi pendapat yang bernas.

-Membi na ayat berdasarkan frasa ayat yang digaris dalam petikan tersebut.

Aktiviti 

Guru mengedarkan petikan berkaitan isu pencemaran alam sekitar.

Pelajar berbincang dan mengenalpasti punca berlakunya pencemaran alam sekitar.

Pelajar diminta membina ayat berdasarkan frasa yang dipilih dalam petikan tersebut.

Sistem Bahasa 

Membina ayat

Penyerapan 

Ilmu: Geografi

Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama

KBT : Menjana idea

BBB 

Petikan rencana

Refleksi 

Pelajar memberi pendapat yang bernas berkaitan isu yang dibincangkan.


 

Tarikh 

8 Januari 2010 (Jumaat)

Masa 

7.05-8.15/ 10.55-12.05

Kelas 

5K8 5S5

Tajuk 

Tatabahasa – Membina Ayat

Objektif 

Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :

-Membincangkan isu yang terdapat dalam petikan yang diberi dan seterusnya memberi pendapat yang bernas.

-Membi na ayat berdasarkan frasa ayat yang digaris dalam petikan tersebut.

Aktiviti 

Guru mengedarkan petikan berkaitan isu pencemaran alam sekitar.

Pelajar berbincang dan mengenalpasti punca berlakunya pencemaran alam sekitar.

Pelajar diminta membina ayat berdasarkan frasa yang dipilih dalam petikan tersebut.

Sistem Bahasa 

Membina ayat

Penyerapan 

Ilmu: Geografi

Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama

KBT : Menjana idea

BBB 

Petikan rencana

Refleksi 

Pelajar memberi pendapat yang bernas berkaitan isu yang dibincangkan.


 

1 comment:

  1. Tabik Puan,
    RPH dah diterima, dah disemak dan shaya telah mengomennya...ishk..ishk ( sori bukan opsyen BM )
    Ya ajakbah!

    ReplyDelete