Tarikh | 4 Januari 2010 (Isnin) |
Masa | 8.15 – 9.25 |
Kelas | 5S1 |
Tajuk | Pembahagian Buku Teks Tingkatan 5 |
Tarikh | 5 Januari 2010 (Selasa) |
Masa | 8.15 – 9.25 |
Kelas | 5S1 |
Tajuk | Langkang-langkah untuk membanteras gejala penyalahgunaan dadah |
Objektif | Pada akhir sesi p & p para pelajar dapat : -Menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 atau 4 isi penting. -Menulis ayat pendahuluan dengan menggunakan teknik yang telah dipelajari. |
Aktiviti | - Guru meminta beberapa orang pe;ajar untuk menyenaraikan 3 atau 4 isi penting. -pelajar berbincang dengan guru cara untuk menulis ayat pendahuluan. -Pelajar juga diajar untuk menghasilkan ayat huraian. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral |
BBB | Buku Rujukan |
Refleksi | Pelajar menulis ayat pendahuluan berpandukan teknik yang dipelajari. |
Tarikh | 5 Januari 2010 (Selasa) |
Masa | 9.45-10.55 / 11.30-12.40 |
Kelas | 5S5 5K8 |
Tajuk | Langkang-langkah untuk membanteras gejala penyalahgunaan dadah |
Objektif | Pada akhir sesi p & p para pelajar dapat : -Menulis ayat pendahuluan dengan menggunakan teknik yang telah dipelajari. |
Aktiviti | - Guru membimbing pelajar untuk menulis ayat pendahuluan. -Pelajar juga diajar pelbagai teknik untuk menulis pendahuluan. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral |
BBB | Buku Rujukan |
Refleksi | Pelajar menulis ayat pendahuluan berpandukan teknik yang dipelajari. |
Tarikh | 6 Januari 2010 (Rabu) |
Masa | 8.15-9.25/ 9.45-10.55/ 11.30-12.40 |
Kelas | 5S3 5S5 5K8 |
Tajuk | Langkang-langkah untuk membanteras gejala penyalahgunaan dadah |
Objektif | Pada akhir sesi p & p para pelajar dapat : -Menulis ayat pendahuluan dengan menggunakan teknik yang telah dipelajari. -Menyenaraikan 3 atau 4 isi penting berdasarkan tajuk. |
Aktiviti | - Guru membimbing pelajar untuk menulis ayat pendahuluan. -Pelajar juga diajar pelbagai teknik untuk menulis pendahuluan. -Seterusnya pelajar diminta menyenaraikan 3 atau 4 isi penting. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai: Bertanggungjawab, kegigihan KBT : Menjana idea |
BBB | Buku Rujukan |
Refleksi | Pelajar menyenaraikan sekurang-kurangnya 3 atau 4 isi penti ng |
Tarikh | 7 Januari 2010 (Khamis) |
Masa | 7.05-8.15/ 8.15-9.25 |
Kelas | 5S3 5S1 |
Tajuk | Tatabahasa – Membina Ayat |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Membincangkan isu yang terdapat dalam petikan yang diberi dan seterusnya memberi pendapat yang bernas. -Membi na ayat berdasarkan frasa ayat yang digaris dalam petikan tersebut. |
Aktiviti | Guru mengedarkan petikan berkaitan isu pencemaran alam sekitar. Pelajar berbincang dan mengenalpasti punca berlakunya pencemaran alam sekitar. Pelajar diminta membina ayat berdasarkan frasa yang dipilih dalam petikan tersebut. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: Geografi Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama KBT : Menjana idea |
BBB | Petikan rencana |
Refleksi | Pelajar memberi pendapat yang bernas berkaitan isu yang dibincangkan. |
Tarikh | 8 Januari 2010 (Jumaat) |
Masa | 7.05-8.15/ 10.55-12.05 |
Kelas | 5K8 5S5 |
Tajuk | Tatabahasa – Membina Ayat |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Membincangkan isu yang terdapat dalam petikan yang diberi dan seterusnya memberi pendapat yang bernas. -Membi na ayat berdasarkan frasa ayat yang digaris dalam petikan tersebut. |
Aktiviti | Guru mengedarkan petikan berkaitan isu pencemaran alam sekitar. Pelajar berbincang dan mengenalpasti punca berlakunya pencemaran alam sekitar. Pelajar diminta membina ayat berdasarkan frasa yang dipilih dalam petikan tersebut. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: Geografi Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama KBT : Menjana idea |
BBB | Petikan rencana |
Refleksi | Pelajar memberi pendapat yang bernas berkaitan isu yang dibincangkan. |
Tabik Puan,
ReplyDeleteRPH dah diterima, dah disemak dan shaya telah mengomennya...ishk..ishk ( sori bukan opsyen BM )
Ya ajakbah!