Tarikh | 22 Mac 2010 (Isnin) |
Masa | 7.05-8.15 / 10.55-11.30 |
Kelas | 5S3 5S1 |
Tajuk | Komsas- Aku, Kris dan Kristal |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat:
|
FU FS | 10.0 Aras 1 (iii,v) 9.0 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar memberi komentar watak perwatakan yang terdapat dalam cerpen tersebut. Guru mengarahkan pelajar melengkapkan Lembaran Pengurusan Grafik untuk bahagian perwatakan. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : Bertanggungjawab KBT : KB- a) Kajian Masa Depan b)Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi | Pelajar menjelaskan watak perwatakan yang terlibat dalam cerpen yang dibaca dan mengaitkan dengan kehidupan yang sebenar. |
Tarikh | 23 Mac 2010 (Selasa) |
Masa | 8.15 – 9.25 |
Kelas | 5S1 |
Tajuk | Komsas – Syair Kelebihan Ilmu dan Syair Jong Pecah |
Objektif | Pada akhir sesi p & p para pelajar dapat : -Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap rangkap. -Menyatakan nilai dan pengajaran yang terdapat dalam syair tersebut. -Pelajar memberi pendapat berdasarkan syair yang dikaji. |
FU FS | 7.0 Aras 1(i) 7.5 Aras 1 (i) |
Aktiviti | - Guru mengarahkan pelajar duduk dalam kumpulan kecil. -Pelajar akan mempersembahkan hasil perbincangan mereka . -Pelajar lain akan mengenalpasti nilai dan juga pengajaran |
Sistem Bahasa | Ayat Majmuk |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai: Isu semasa KBT: a) KB- Menjana idea b) Belajar Cara Belajar |
BBB | Buku Teks BM T.5 |
Refleksi | Pelajar mencatat maklumat yang penting dalam petikan yang diberi. |
Tarikh | 23 Mac 2010 (Selasa) |
Masa | 9.45-10.55 / 11.30-12.40 |
Kelas | 5S5 5K8 |
Tajuk | Kezaliman Membawa Padah |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat:
|
FU FS | 10.0 Aras 1 (iii,v) 9.0 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar memberi komentar watak perwatakan yang terdapat dalam cerpen tersebut. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : Bertanggungjawab KBT : KB- a) Kajian Masa Depan b)Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi | Pelajar menjelaskan watak perwatakan yang terlibat dalam cerpen yang dibaca dan mengaitkan dengan kehidupan yang sebenar. |
Tarikh | 24 Mac 2010 (Rabu) |
Masa | 8.15-9.25 |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Komsas – Syair Kelebihan Ilmu dan Syair Jong Pecah |
Objektif | Pada akhir sesi p & p para pelajar dapat : -Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap rangkap. -Menyatakan nilai dan pengajaran yang terdapat dalam syair tersebut. -Pelajar memberi pendapat berdasarkan syair yang dikaji. |
FU FS | 7.0 Aras 1(i) 7.5 Aras 1 (i) |
Aktiviti | - Guru mengarahkan pelajar duduk dalam kumpulan kecil. -Pelajar akan mempersembahkan hasil perbincangan mereka . -Pelajar lain akan mengenalpasti nilai dan juga pengajaran |
Sistem Bahasa | Ayat Majmuk |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai: Isu semasa KBT: a) KB- Menjana idea b) Belajar Cara Belajar |
BBB | Buku Teks BM T.5 |
Refleksi | Pelajar mencatat maklumat yang penting dalam petikan yang diberi. |
Tarikh | 24 Mac 2010 (Rabu) |
Masa | 9.45-10.55/ 11.30-12.40 |
Kelas | 5S5 5K8 |
Tajuk | Bandar Dalam Taman (Lisan) |
Objektif | Pada akhir sesi p & p para pelajar dapat : -Pelajar dapat menyatakan 4 isi penting berdasarkan tajuk. -Pelajar memberi pendapat berdasarkan tajuk yang dibincangkan. |
FU FS | 7.0 Aras 1(i) 7.5 Aras 1 (i) |
Aktiviti | - Guru bersoaljawab dengan pelajar tentang isu Bandar Pintar -Pelajar duduk dalam kumpulan kecil untuk menyiapkan tugasan yang diberi. -wakil setiap pelajar membentangkan hasil perbincangan. |
Sistem Bahasa | Ayat Majmuk |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai: Isu semasa KBT: a) KB- Menjana idea b) Belajar Cara Belajar |
BBB | Buku Teks BM T.5 |
Refleksi | Pelajar mencatat maklumat yang penting dalam petikan yang diberi. |
Tarikh | 25 Mac 2010 (Khamis) |
Masa | 7.05-8.15/ 8.15-9.25 |
Kelas | 5S3 5S1 |
Tajuk | Tatabahasa – Kata Kerja tak transsitif |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Menjelaskan maksud peribahasa. -Menyatakan peranan atau fungsi peribahasa dalam masyarakat. |
FU | |
Aktiviti | Guru menyebut satu peribahasa dan pelajar cuba meneka maksudnya. Pelajar diminta membina ayat berdasarkan peribahasa tersebut. |
Sistem Bahasa | Peribahasa |
Penyerapan | Ilmu: Kesusasteraan Melayu Nilai : Sederhana, kasih sayang KBT : Menjana idea |
BBB | Buku Rujukan |
Refleksi | Pelajar mengenal pasti maksud peribahasa melalui kamus peribahasa. |
Tarikh | 26 Mac 2010 (Jumaat) |
Masa | 7.05-8.15/ 10.55-12.05 |
Kelas | 5K8 5S5 |
Tajuk | Tatabahasa – Kata Kerja tak transsitif |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Menjelaskan maksud peribahasa. -Menyatakan peranan atau fungsi peribahasa dalam masyarakat. |
Aktiviti | Guru menyebut satu peribahasa dan pelajar cuba meneka maksudnya. Pelajar diminta membina ayat berdasarkan peribahasa tersebut. |
Sistem Bahasa | Peribahasa |
Penyerapan | Ilmu: Kesusasteraan Melayu Nilai : Sederhana, kasih sayang KBT : Menjana idea |
BBB | Buku Rujukan |
Refleksi | Pelajar mengenal pasti maksud peribahasa melalui kamus peribahasa. |
No comments:
Post a Comment