Tarikh | 1 Ogos 2011 (Isnin) |
Masa | 7.05-8.15 |
Kelas | 4K1 |
Tajuk | Gurindam |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat: -berbincang aspek tema, persoalan, nilai, dan pengajaran -memberi pendapat tentang konflik yang terdapat dalam gurindam yang dikaji. |
Aktiviti | Guru berbincang dengan pelajar berkaitan dengan aspek yang dikaji. Pelajar melengkapkan nota masing untuk tujuan persediaan menghadapi peperiksaan. Pelajar diminta memberi komentar atau kritikan terhadap watak yang terlibat dengan drama tersebut |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Harga Remaja |
Refleksi | Pelajar memberi komentar tentang perkara yang tersurat dalam gurindam |
Tarikh | 1 Ogos 2011 (Isnin) |
Masa | 9.45-10.55 / 10.55-12.05 |
Kelas | 5S2 5S4 |
Tajuk | Penanggungan |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -mengenalpasti tema prosa moden -Membincangkan nilai dan pengajaran yang terdapat dlm prosa moden -Menulis jawapan bagi soalan pemahaman dalam bentuk esei pendek. |
Aktiviti | Guru berbincang dengan pelajar berkaitan dengan aspek yang dikaji. Pelajar melengkapkan nota masing untuk tujuan persediaan menghadapi peperiksaan. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Dirgahayu Bahasaku |
Refleksi | Pelajar dapat memahami prosa yang dibincang dan memberi pendapat bagi soalan KBKK |
Tarikh | 2 Ogos 2011 (Selasa) |
Masa | 7.05 – 8.15 |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Hutan Rimba |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -mengenalpasti tema prosa moden -Membincangkan nilai dan pengajaran yang terdapat dlm prosa moden -Menulis jawapan bagi soalan pemahaman dalam bentuk esei pendek. |
Aktiviti | Guru berbincang dengan pelajar berkaitan dengan aspek yang dikaji. Pelajar melengkapkan nota masing untuk tujuan persediaan menghadapi peperiksaan. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Dirgahayu Bahasaku |
Refleksi | Pelajar mengenal pasti sekurang-kurangnya 4 nilai dan 4 pengajaran dr prosa moden |
Tarikh | 2 Ogos 2011 (Selasa) |
Masa | 9.45-10.55 |
Kelas | 5S2 |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat: -Menulis sinopsis -berbincang aspek tema, persoalan, nilai, dan pengajaran -memberi pendapat tentang konflik yang terdapat dalam drama yang dikaji. |
Aktiviti | Guru berbincang dengan pelajar berkaitan dengan aspek yang dikaji. Pelajar melengkapkan nota masing untuk tujuan persediaan menghadapi peperiksaan. Pelajar diminta memberi komentar atau kritikan terhadap watak yang terlibat dengan drama tersebut |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
| |
BBB | Antologi Dirgahayu Bahasaku |
Refleksi | Pelajar menjelaskan konflik yang dihadapi oleh watak yang terlibat. |
Tarikh | 2 Ogos 2011 (Selasa) |
Masa | 1130-1240 |
Kelas | 4S1 |
Tajuk | Cempaka berdarah |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat: -Menulis sinopsis -berbincang aspek tema, persoalan, nilai, dan pengajaran -memberi pendapat tentang konflik yang terdapat dalam drama yang dikaji. |
Aktiviti | Guru berbincang dengan pelajar berkaitan dengan aspek yang dikaji. Pelajar melengkapkan nota masing untuk tujuan persediaan menghadapi peperiksaan. Pelajar diminta memberi komentar atau kritikan terhadap watak yang terlibat dengan drama tersebut |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Harga Remaja |
Refleksi | Pelajar menyatakan nilai dlm prosa tersebut dan mengaitkan dengan kehidupan sebenar. |
Tarikh | 3 Ogos 2011 (Rabu) |
Masa | 10.20-11.30 / 11.30-12.40 |
Kelas | 4S1 4K1 |
Tajuk | Seloka Emak si Randang |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat: -berbincang aspek tema, persoalan, nilai, dan pengajaran -memberi pendapat tentang konflik yang terdapat dalam seloka yang dikaji. |
Aktiviti | Guru berbincang dengan pelajar berkaitan dengan aspek yang dikaji. Pelajar melengkapkan nota masing untuk tujuan persediaan menghadapi peperiksaan. Pelajar diminta memberi komentar atau kritikan terhadap watak yang terlibat dengan drama tersebut |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Harga Remaja |
Refleksi | Pelajar memberi pendapat dengan idea yang bernas. |
|
|
Tarikh | 4 Ogos 2011 (Khamis) |
Masa | 9.45-10.55 |
Kelas | 5S2 |
Tajuk | Komsas – Hutan Rimba |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -mengenalpasti tema cerpen yang dikaji -Membincangkan nilai dan pengajaran yang terdapat dlm prosa moden tersebut. -Menulis jawapan bagi soalan pemahaman dalam bentuk esei pendek. |
Aktiviti | Guru berbincang dengan pelajar berkaitan dengan aspek yang dikaji. Pelajar melengkapkan nota masing untuk tujuan persediaan menghadapi peperiksaan. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : kegigihan KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Dirgahayu Bahasaku |
Refleksi |
|
Tarikh | 5 Ogos 2011 (Jumaat) |
Masa | 10.40-11.40 |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Drama 1400 |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -mengenalpasti tema drama yang dikaji -Membincangkan nilai dan pengajaran yang terdapat dlm drama tersebut. -Menulis jawapan bagi soalan pemahaman dalam bentuk esei pendek. |
Aktiviti | Guru berbincang dengan pelajar berkaitan dengan aspek yang dikaji. Pelajar melengkapkan nota masing untuk tujuan persediaan menghadapi peperiksaan. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : kegigihan KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Dirgahayu Bahasaku |
Refleksi | Pelajar dapat mengaitkan nilai dalam drama dengan kehidupan realiti |
Tarikh | 5 Ogos 2011 (Jumaat) |
Masa | 7.05-8.15 / 8.15-9.25 |
Kelas | 4K1 4S1 |
Tajuk | Hikayat Indera Nata |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -mengenalpasti tema prosa klasik. -Membincangkan nilai dan pengajaran yang terdapat dlm prosa klasik -Menulis jawapan bagi soalan pemahaman dalam bentuk esei pendek. |
Aktiviti | Guru berbincang dengan pelajar berkaitan dengan aspek yang dikaji. Pelajar melengkapkan nota masing untuk tujuan persediaan menghadapi peperiksaan. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Harga Remaja |
Refleksi | Semua pelajar dapat menjelaskan sekurang-kurangnya 3 atau 4 pengajaran |
No comments:
Post a Comment