Friday, 4 May 2012

MINGGU 16


Tarikh
16 April 2012 (Isnin)
Masa
705-815/815-925
Kelas
5K1/5S1
Tajuk
Penulisan karangan : Gejala Vandelisme
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Mengenal pasti isi penting berdasarkan tajuk esei
-          Membina ayat topic, ayat huraian dan ayat fokus
Aktiviti
Guru menyoal pelajar berkaitan gejala vandelisme
Berdasarkan pengetahuan sedia ada pelajar menjelaskan maksud vandelisme
Seterusnya pelajar akan menyenaraikan isi penting berdasarkan tajuk.
Sekurang-kurangnya 3 atau 4 isi penting.
Guru membimbing pelajar untuk mengembangkan ayat menggunakan teknik ATAHAF .
Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan, kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
         b) Belajar cara belajar
BBB
Lembaran kerja
Refleksi
Semua pelajar 5S1 boleh menggunakan teknik ATAHAF untuk mengembangkan isi penting. Manakala 60% pelajar dapat menguasai teknik ATAHAF – 5K1




Tarikh
16 April  2012 (Isnin)
Masa
1130-1240
Kelas
4K1
Tajuk
Penulisan karangan : Gejala Vandelisme
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Mengenal pasti isi penting berdasarkan tajuk esei
-          Membina ayat topic, ayat huraian dan ayat focus
Aktiviti
Guru menyoal pelajar berkaitan gejala vandelisme
Berdasarkan pengetahuan sedia ada pelajar menjelaskan maksud vandelisme
Seterusnya pelajar akan menyenaraikan isi penting berdasarkan tajuk.
Sekurang-kurangnya 3 atau 4 isi penting.
Guru membimbing pelajar untuk mengembangkan ayat menggunakan teknik ATAHAF .
Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan, kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
         b) Belajar cara belajar
BBB
Lembaran kerja
Refleksi
60% pelajar dapat mengembangkan isi penting dengan teknik ATAHAF.

  

Tarikh
17 April 2012 (Selasa)
Masa
815-925
Kelas
5K5
Tajuk
Penulisan karangan : Gejala Vandelisme
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Mengenal pasti isi penting berdasarkan tajuk esei
-          Membina ayat topic, ayat huraian dan ayat focus
Aktiviti
Guru menyoal pelajar berkaitan gejala vandelisme
Berdasarkan pengetahuan sedia ada pelajar menjelaskan maksud vandelisme
Seterusnya pelajar akan menyenaraikan isi penting berdasarkan tajuk.
Sekurang-kurangnya 3 atau 4 isi penting.
Guru membimbing pelajar untuk mengembangkan ayat menggunakan teknik ATAHAF .
Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan, kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
         b) Belajar cara belajar
BBB
Lembaran kerja
Refleksi




Tarikh
17 April  2012
Masa
1055-1205
Kelas
5K1
Tajuk
Sajak : Di bawah langit yang sama            
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam sajak yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam sajak tersebut.
Aktiviti
Seorang pelajar diminta mendeklamasi sajak.
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya dalam lembaran grafik yang disediakan.
Sistem bahasa
Sebutan dan Intonasi
Pengisian
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
         b) pembelajaran Kontekstual 
BBB
Dirgahayu Bahasaku
Refleksi

  


Tarikh
18 April 2012 (Rabu)
Masa
815-925
Kelas
5K5
Tajuk
Novel : pengajaran
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menyenaraikan 4 atau 5 pengajaran dari novel
Aktiviti
Guru meminta pelajar untuk menyampaikan pendapat tentang pengajaran dari novel.
Pelajar menyenaraikan 4 atau 5 pengajaran di papan hitam

Sistem bahasa
Sebutan dan intonasi
Pengisian
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,kerjasama
KBT: a) KB-Mentafsir
         b) Pembelajaran Kontekstual
BBB
Novel Dirgahayu bahasaku
Refleksi
Semua pelajar dapat menyenaraikan pengajaran dr novel



Tarikh
18 April  2012
Masa
1055-1205
Kelas
5K1
Tajuk
Novel : pengajaran
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menyenaraikan 4 atau 5 pengajaran dari novel
Aktiviti
Guru meminta pelajar untuk menyampaikan pendapat tentang pengajaran dari novel.
Pelajar menyenaraikan 4 atau 5 pengajaran di papan hitam

Sistem bahasa
Sebutan dan intonasi
Pengisian
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,kerjasama
KBT: a) KB-Mentafsir
         b) Pembelajaran Kontekstual
BBB
Novel Dirgahayu bahasaku
Refleksi
85% pelajar dapat menyenaraikan pengajaran dari novel yang dibaca.
  


Tarikh
19 April 2012 (Khamis)
Masa
705-815 / 815-925
Kelas
4K1 / 5K1
Tajuk
Novel : pengajaran
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menyenaraikan 4 atau 5 pengajaran dari novel
Aktiviti
Guru meminta pelajar untuk menyampaikan pendapat tentang pengajaran dari novel.
Pelajar menyenaraikan 4 atau 5 pengajaran di papan hitam

Sistem bahasa
Sebutan dan intonasi
Pengisian
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,kerjasama
KBT: a) KB-Mentafsir
         b) Pembelajaran Kontekstual
BBB
Novel Dirgahayu bahasaku
Refleksi
Semua pelajar dapat menyenaraikan pengajaran dr novel



Tarikh
19 April  2012
Masa
1055-1205
Kelas
5K1
Tajuk
Novel : pengajaran
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menyenaraikan 4 atau 5 pengajaran dari novel
Aktiviti
Guru meminta pelajar untuk menyampaikan pendapat tentang pengajaran dari novel.
Pelajar menyenaraikan 4 atau 5 pengajaran di papan hitam

Sistem bahasa
Sebutan dan intonasi
Pengisian
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,kerjasama
KBT: a) KB-Mentafsir
         b) Pembelajaran Kontekstual
BBB
Novel Dirgahayu bahasaku
Refleksi
85% pelajar dapat menyenaraikan pengajaran dari novel yang dibaca.
  


Tarikh
20 April 2012 (Jumaat)
Masa
705-815 / 815-925
Kelas
4K1 / 5K1
Tajuk
Novel : perbincangan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menjawab soalan novel mengikut format yang diajar
-          Menulis ayat yang gramatis dan dgn tatabahasa yang betul.
Aktiviti
Guru menyediakan soalan novel untuk pelajar
Guru membimbing pelajar untuk menjawab soalan novel tersebut.

Sistem bahasa
Sebutan dan intonasi
Pengisian
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,kerjasama
KBT: a) KB-Mentafsir
         b) Pembelajaran Kontekstual
BBB
Novel
Refleksi
80% pelajar dapat menjawab soalan novel mengikut format yang ditetapkan.



Tarikh
20 April  2012
Masa
1055-1205
Kelas
5S1
Tajuk
Novel : perbincangan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menjawab soalan novel mengikut format yang diajar
-          Menulis ayat yang gramatis dan dgn tatabahasa yang betul.
Aktiviti
Guru menyediakan soalan novel untuk pelajar
Guru membimbing pelajar untuk menjawab soalan novel tersebut.

Sistem bahasa
Sebutan dan intonasi
Pengisian
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,kerjasama
KBT: a) KB-Mentafsir
         b) Pembelajaran Kontekstual
BBB
Novel
Refleksi
Semua pelajar dapat menjawab soalan novel mengikut format yang ditetapkan.


No comments:

Post a Comment