Tarikh
|
23 April 2012
(Isnin)
|
Masa
|
705-815/815-925
|
Kelas
|
5K1/5S1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari
petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan
soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
70% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang
betul
|
Tarikh
|
23 April 2012
(Isnin)
|
Masa
|
1130-1240
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari
petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan
soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang
betul
|
Tarikh
|
24 April 2012
(Selasa)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K5
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari
petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan
soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
Ditangguhkan sebab pergi ke SMK Tebedu
|
Tarikh
|
24 April 2012
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Gurindam tonggak dua belas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam gurindam yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam
tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
Ditangguhkan sebab pergi ke SMK tebedu
|
Tarikh
|
25 April 2012 (Rabu)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K5
|
Tajuk
|
Gurindam tonggak dua belas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam gurindam yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam
tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat memahami maksud gurindam
|
Tarikh
|
25 April 2012
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Gurindam tonggak dua belas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam gurindam yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam
tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
70% pelajar dapat memahami maksud gurindam
|
Tarikh
|
26 April 2012 (Khamis)
|
Masa
|
705-815 / 815-925
|
Kelas
|
4K1 / 5K1
|
Tajuk
|
Gurindam tonggak dua belas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam gurindam yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam
tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
70% pelajar dapat memahami maksud gurindam
|
Tarikh
|
26 April 2012
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Gurindam tonggak dua belas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam gurindam yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam
tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
80% pelajar
dapat memahami maksud gurindam
|
Tarikh
|
27 April 2012 (Jumaat)
|
Masa
|
705-815 / 815-925
|
Kelas
|
4K1 / 5K1
|
Tajuk
|
Novel : perbincangan-Ulangkaji
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menjawab soalan novel mengikut format yang
diajar
-
Menulis ayat yang gramatis dan dgn tatabahasa
yang betul.
|
Aktiviti
|
Guru menyediakan soalan novel untuk pelajar
Guru membimbing pelajar untuk menjawab soalan novel
tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,kerjasama
KBT: a) KB-Mentafsir
b)
Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Novel
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat menjawab soalan novel mengikut format
yang ditetapkan.
|
Tarikh
|
27 April 2012
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Novel : perbincangan- Ulangkaji
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menjawab soalan novel mengikut format yang
diajar
-
Menulis ayat yang gramatis dan dgn tatabahasa
yang betul.
|
Aktiviti
|
Guru menyediakan soalan novel untuk pelajar
Guru membimbing pelajar untuk menjawab soalan novel
tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,kerjasama
KBT: a) KB-Mentafsir
b)
Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Novel
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjawab soalan novel mengikut
format yang ditetapkan.
|
No comments:
Post a Comment