Friday, 4 May 2012

MINGGU 17


Tarikh
23 April  2012 (Isnin)
Masa
705-815/815-925
Kelas
5K1/5S1
Tajuk
Rumusan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-          Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
Aktiviti
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Buku rujukan
Refleksi
70% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang betul




Tarikh
23 April  2012 (Isnin)
Masa
1130-1240
Kelas
4K1
Tajuk
Rumusan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-          Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
Aktiviti
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Buku rujukan
Refleksi
80% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang betul

  

Tarikh
24  April 2012 (Selasa)
Masa
815-925
Kelas
5K5
Tajuk
Rumusan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-          Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
Aktiviti
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Buku rujukan
Refleksi
Ditangguhkan sebab pergi ke SMK Tebedu



Tarikh
24 April  2012
Masa
1055-1205
Kelas
5K1
Tajuk
Gurindam tonggak dua belas            
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam gurindam  yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam tersebut.
Aktiviti
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya dalam lembaran grafik yang disediakan.
Sistem bahasa
Sebutan dan Intonasi
Pengisian
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
         b) pembelajaran Kontekstual 
BBB
Dirgahayu Bahasaku
Refleksi
Ditangguhkan sebab pergi ke SMK tebedu
  


Tarikh
25 April 2012 (Rabu)
Masa
815-925
Kelas
5K5
Tajuk
Gurindam tonggak dua belas            
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam gurindam  yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam tersebut.
Aktiviti
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya dalam lembaran grafik yang disediakan.
Sistem bahasa
Sebutan dan Intonasi
Pengisian
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
         b) pembelajaran Kontekstual 
BBB
Dirgahayu Bahasaku
Refleksi
60% pelajar dapat memahami maksud gurindam



Tarikh
25 April  2012
Masa
1055-1205
Kelas
5K1
Tajuk
Gurindam tonggak dua belas            
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam gurindam  yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam tersebut.
Aktiviti
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya dalam lembaran grafik yang disediakan.
Sistem bahasa
Sebutan dan Intonasi
Pengisian
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
         b) pembelajaran Kontekstual 
BBB
Dirgahayu Bahasaku
Refleksi
70% pelajar dapat memahami maksud gurindam
  


Tarikh
26 April 2012 (Khamis)
Masa
705-815 / 815-925
Kelas
4K1 / 5K1
Tajuk
Gurindam tonggak dua belas            
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam gurindam  yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam tersebut.
Aktiviti
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya dalam lembaran grafik yang disediakan.
Sistem bahasa
Sebutan dan Intonasi
Pengisian
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
         b) pembelajaran Kontekstual 
BBB
Dirgahayu Bahasaku
Refleksi
70% pelajar dapat memahami maksud gurindam



Tarikh
26 April  2012
Masa
1055-1205
Kelas
5S1
Tajuk
Gurindam tonggak dua belas            
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam gurindam  yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam tersebut.
Aktiviti
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya dalam lembaran grafik yang disediakan.
Sistem bahasa
Sebutan dan Intonasi
Pengisian
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
         b) pembelajaran Kontekstual 
BBB
Dirgahayu Bahasaku
Refleksi
 80% pelajar dapat memahami maksud gurindam
  


Tarikh
27 April 2012 (Jumaat)
Masa
705-815 / 815-925
Kelas
4K1 / 5K1
Tajuk
Novel : perbincangan-Ulangkaji
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menjawab soalan novel mengikut format yang diajar
-          Menulis ayat yang gramatis dan dgn tatabahasa yang betul.
Aktiviti
Guru menyediakan soalan novel untuk pelajar
Guru membimbing pelajar untuk menjawab soalan novel tersebut.

Sistem bahasa
Sebutan dan intonasi
Pengisian
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,kerjasama
KBT: a) KB-Mentafsir
         b) Pembelajaran Kontekstual
BBB
Novel
Refleksi
80% pelajar dapat menjawab soalan novel mengikut format yang ditetapkan.



Tarikh
27 April  2012
Masa
1055-1205
Kelas
5S1
Tajuk
Novel : perbincangan- Ulangkaji
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menjawab soalan novel mengikut format yang diajar
-          Menulis ayat yang gramatis dan dgn tatabahasa yang betul.
Aktiviti
Guru menyediakan soalan novel untuk pelajar
Guru membimbing pelajar untuk menjawab soalan novel tersebut.

Sistem bahasa
Sebutan dan intonasi
Pengisian
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,kerjasama
KBT: a) KB-Mentafsir
         b) Pembelajaran Kontekstual
BBB
Novel
Refleksi
Semua pelajar dapat menjawab soalan novel mengikut format yang ditetapkan.

No comments:

Post a Comment