Tarikh | 21 Mac 2011 (Isnin) |
Masa | 7.05-8.15 / 10.20-10.55 |
Kelas | 4K1 4S1 |
Tajuk | Rumusan |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 atau 6 isi tersurat yang terdapat dalam petikan yang diberi -Mencatatkan 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan. -Menulis rumusan dengan format yang lengkap. |
Aktiviti | Guru mengedarkan lembaran kerja berupa petikan rumusan Pelajar berbincang dgn guru untuk mengenalpasti isi tersurat. Guru membimbing apar pelajar untuk menulis rumusan dengan format yang betul. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | 4K1- 50% yang dapat mengenal pasti isi tersurat dr petikan manakala 50% lagi masih memerlukan bimbingan. 4S1 – 90% pelajar dapat mengenal pasti isi tersurat dr petikan selebihnya memerlukan bimbingan. |
Tarikh | 21 Mac 2010 (Isnin) |
Masa | 9.45-10.55 |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Rumusan |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 atau 6 isi tersurat yang terdapat dalam petikan yang diberi -Mencatatkan 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan. -Menulis rumusan dengan format yang lengkap. |
Aktiviti | Guru mengedarkan lembaran kerja berupa petikan rumusan Pelajar berbincang dgn guru untuk mengenalpasti isi tersurat. Guru membimbing apar pelajar untuk menulis rumusan dengan format yang betul. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | 50% pelajar dpt menulis rumusan dengan format yang betul. |
Tarikh | 22 Mac 2011 (Selasa) |
Masa | 7.05-8.15 / 11.30-12.40 |
Kelas | 4S1 4K1 |
Tajuk | Syair |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
|
Aktiviti | Guru memilih beberapa orang pelajar untuk menyampaikan syair tersebut. Seterusnya pelajar diminta menjelaskan persoalan yang terkandung dlm dalam syair tersebut. Pelajar mengaitkan nilai dalam syair dengan kehidupan realiti. |
Sistem Bahasa | Laras bahasa dan sebutan |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : Kegigihan, kebijaksanaan, bertanggungjawab KBT: a) KB- Menjana idea b) Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Harga Remaja |
Refleksi | 10% pelajar yang tahu mendendangkan syair dengan irama yang betul. 50% pelajar yang dapat menjelaskan maksud syair manakala 50% masih memerlukan bimbingan. Bagi 4K1 kesemua pelajar menghadapi masalah untuk memahami maksud syair. |
Tarikh | 22 Mac 2010 (Selasa) |
Masa | 9.45-10.55 |
Kelas | 5S2 |
Tajuk | Rumusan |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -mengenalpasti sekurang-kurangnya 5 atau 6 isi tersurat yang terdapat dalam petikan yang diberi -Mencatatkan 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan. -Menulis rumusan dengan format yang lengkap. |
Aktiviti | Guru mengedarkan lembaran kerja berupa petikan rumusan Pelajar berbincang dgn guru untuk mengenalpasti isi tersurat. Guru membimbing apar pelajar untuk menulis rumusan dengan format yang betul. |
Sistem Bahasa | Membina ayat |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : bertanggungjawab,bekerjasama KBT: a) KB- mengenalpasti b) Belajar Cara belajar |
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | 70% pelajar dapat menulis rumusan dgn format yang betul. |
Tarikh | 23 Mac 2011 (Rabu) |
Masa | 7.05-8.15 |
Kelas | 5S2 |
Tajuk | Tatabahasa – Membetulkan kesalahan kata, istilah dan tatabahasa |
Objektif | Pada akhir sesi P&P para pelajar dpt :
|
Aktiviti | Berdasarkan edaran yang diedarkan kepada pelajar, guru membimbing pelajar mengenalpasti kesalahan yg terdapat dlm petikan tersebut. |
Sistem Bahasa | Kesalahan kata, atau istilah dan tatabahasa. |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral Nilai : Kegigihan, bertanggungjawab KBT: a) Menjana idea b)Belajar cara belajar |
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | Pelajar menghadapi masalah dlm mengenal pasti kesalahan istilah dan tatabahasa dalam sesuatu ayat. |
Tarikh | 23 Mac 2011 (Rabu) |
Masa | 1055 – 1205 |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Sajak |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
|
Aktiviti | Guru memilih beberapa orang pelajar untuk menyampaikan sajak tersebut. Seterusnya pelajar diminta menjelaskan persoalan yang terkandung dlm dalam sajak tersebut. Pelajar mengaitkan nilai dalam sajak dengan kehidupan realiti. |
Sistem Bahasa | Laras bahasa dan sebutan |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : Kegigihan, kebijaksanaan, bertanggungjawab KBT: a) KB- Menjana idea b) Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Antologi Dirgahayu Bahasaku |
Refleksi | 60% pelajar dapat menjelaskan maksud sajak dengan perkataan sendiri. |
Tarikh | 24 Mac 2011 (Khamis) |
Masa | 10.20-11.30 |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Tatabahasa – Membetulkan kesalahan kata, istilah dan tatabahasa |
Objektif | Pada akhir sesi P&P para pelajar dpt :
|
Aktiviti | Berdasarkan edaran yang diedarkan kepada pelajar, guru membimbing pelajar mengenalpasti kesalahan yg terdapat dlm petikan tersebut. |
Sistem Bahasa | Kesalahan kata, atau istilah dan tatabahasa. |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral Nilai : Kegigihan, bertanggungjawab KBT: a) Menjana idea b)Belajar cara belajar |
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | Pelajar menghadapi masalah untuk mengenalpasti kesalahan kata,istilah dan tatabahasa yang terdapat dlm petikan. |
Tarikh | 24 Mac 2011 (Khamis) |
Masa | 7.05-8.15 / 8.15-9.25 |
Kelas | 4K1 4S1 |
Tajuk | Tatabahasa – Membetulkan kesalahan kata, istilah dan tatabahasa |
Objektif | Pada akhir sesi P&P para pelajar dpt :
|
Aktiviti | Berdasarkan edaran yang diedarkan kepada pelajar, guru membimbing pelajar mengenalpasti kesalahan yg terdapat dlm petikan tersebut. |
Sistem Bahasa | Kesalahan kata, atau istilah dan tatabahasa. |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral Nilai : Kegigihan, bertanggungjawab KBT: a) Menjana idea b)Belajar cara belajar |
BBB | Buku rujukan |
Refleksi | Pelajar masih perlukan bimbingan untuk mengenal pasti kesalahan istilah dan tatabahasa. |
Tarikh | 25 Mac 2011 (Jumaat) |
Masa | 8.15-9.25 |
Kelas | 5S2 |
Tajuk | Sajak |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
|
Aktiviti | Guru memilih beberapa orang pelajar untuk menyampaikan sajak tersebut. Seterusnya pelajar diminta menjelaskan persoalan yang terkandung dlm dalam sajak tersebut. Pelajar mengaitkan nilai dalam sajak dengan kehidupan realiti. |
Sistem Bahasa | Laras bahasa dan sebutan |
Penyerapan | Ilmu: P.Moral Nilai : Kegigihan, kebijaksanaan, bertanggungjawab KBT: a) KB- Menjana idea b) Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Antologi Dirgahayu Bahasaku |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud sajak dengan perkataan mereka sendiri. |
No comments:
Post a Comment