Tarikh
|
5 Mac 2012 (Isnin)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Rumusan : Latihan Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat dari petikan yang
diberi
-
Menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan
arahan soalan
-
Menulis rumusan mengikut format yang telah
ditetapkan
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas ujian
kepada pelajar
Pelajar akan menjawab semua soalan dalam waktu yang ditetapkan.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat menulis
rumusan mengikut format yang diajar oleh guru.
|
Tarikh
|
5 Mac 2012 (Isnin)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Rumusan : Latih tubi sebelum ujian
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat dari petikan yang
diberi
-
Menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan
arahan soalan
-
Menulis rumusan mengikut format yang telah
ditetapkan
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan petikan
kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6
isi penting yang terdapat dalam petikan tersebut.
Guru akan membimbing pelajar menulis rumusan mengikut format yang
betul
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Buku Aktiviti
|
Refleksi
|
80% pelajar menghasilkan
rumusan dengan format yang tepat 20% pelajar lain perlukan bimbingan
|
Tarikh
|
6 Mac 2012
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Ujian Bulanan Pertama
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat dari petikan yang
diberi
-
Menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan
arahan soalan
-
Menulis rumusan mengikut format yang telah
ditetapkan
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas soalan kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6
isi penting yang terdapat dalam petikan tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Kertas Ujian
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menguasai penulisan rumusan.
|
Tarikh
|
6 Mac 2012
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Ujian Bulanan Pertama
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat dari petikan yang
diberi
-
Menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan
arahan soalan
-
Menulis rumusan mengikut format yang telah
ditetapkan
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas soalan kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6
isi penting yang terdapat dalam petikan tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Kertas Ujian
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang betul manakala
40% lagi masih keliru dengan format ringkasan.
|
Tarikh
|
7 Mac 2012 (Rabu)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K5
|
Tajuk
|
Rumusan : Latih tubi sebelum ujian
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat dari petikan yang
diberi
-
Menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan
arahan soalan
-
Menulis rumusan mengikut format yang telah
ditetapkan
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan petikan
kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6
isi penting yang terdapat dalam petikan tersebut.
Guru akan membimbing pelajar menulis rumusan mengikut format yang
betul
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Buku Aktiviti
|
Refleksi
|
50% pelajar dapat menulis rumusan yang lengkap manakala 50% lagi
perlukan bimbingan.
|
Tarikh
|
7 Mac 2012(Rabu)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Komsas : Syair Pemberontakan Patani
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat ;
-
Menjelaskan maksud syair tersebut
-
Menyatakan tema syair tersebut
-
Menyatakan persoalan yang cuba dibincangkan
dlm syair tersebut.
|
Aktiviti
|
Beberapa orang pelajar diminta menyampaikan syair di hadapan kelas
Pelajar lain akan melengkapkan Lembaran Penguruan Grafik untuk
beberapa aspek yang dikaji seperti yang dinyatakan dalam objektif
Seterusnya guru akan meminta kumpulan pelajar membentang hasil
perbincangan mereka.
|
Sistem bahasa
|
Laras bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu : P.Moral
Nilai : Keberanian,bertanggungjawab, hormat-menghormati
KBT : a) KB – Mengenal pasti
b) Pembelajaran
Kontekstual
|
BBB
|
Antologi harga Remaja
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat menyatakan maksud kedua-dua syair tersebut dan
seterusnya menyanyikan syair dengan irama yang betul manakala 20% lagi
menghadapi masalah untuk memahami maksud syair
|
Tarikh
|
8 Mac 2012( Khamis)
|
Masa
|
815-925 / 945-1020
|
Kelas
|
5K1 / 5K5
|
Tajuk
|
Ujian Bulanan Pertama
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat dari petikan yang
diberi
-
Menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan
arahan soalan
-
Menulis rumusan mengikut format yang telah
ditetapkan
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas soalan kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6
isi penting yang terdapat dalam petikan tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Kertas Ujian
|
Refleksi
|
70% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang betul manakala 30%
lagi masih keliru dengan format ringkasan.
|
Tarikh
|
8 Mac 2012(Khamis)
|
Masa
|
1130-1240
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Tatabahasa : Kata kerja Terbitan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti Kata Kerja Terbitan dalam ayat
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg mengandungi
Kata Kerja Terbitan
Guru memantau pelajar membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan, bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara
belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
Semua Pelajar dapat menyelesaikan tugasan yang diberi dengan
bimbingan guru.
|
Tarikh
|
9 Mac 2012(Jumaat)
|
Masa
|
705-815 / 1040-1140
|
Kelas
|
5K5 / 5K1
|
Tajuk
|
Tatabahasa : Kata kerja Terbitan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti Kata Kerja Tak Transitif dalam ayat
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg mengandungi
Kata Kerja Terbitan
Guru memantau pelajar membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan, bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara
belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
60% Pelajar dapat mencari Kata kerja Tak Transitif dari petikan -5K1
40 % pelajar dapat menggariskan kata kerja tak transitif – 5K5
|
Tarikh
|
9 Mac 2012(Jumaat)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Tatabahasa : Kata kerja Tak
Transitif
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti Kata Kerja Tak Transitif dalam ayat
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg
mengandungi Kata Kerja Tak Transitif
Guru memantau pelajar membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Tak Transitif
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan, bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara
belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 4
|
Refleksi
|
70% pelajar dapat mengenal
pasti Kata Kerja Tak Transitif yang terdapat dalam petikan dan seterusnya
menulis perenggan ayat yang mengandungi KKTT
|
No comments:
Post a Comment