Tarikh
|
27 Febuari 2012
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Rumusan : Latihan Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat dari petikan yang
diberi
-
Menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan
arahan soalan
-
Menulis rumusan mengikut format yang telah
ditetapkan
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas ujian
kepada pelajar
Pelajar akan menjawab semua soalan dalam waktu yang ditetapkan.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
70% pelajar dapat menulis rumusan mengikut format yang diajar oleh
guru.
|
Tarikh
|
27 Febuari 2012
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Rumusan : Latih tubi sebelum ujian
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat dari petikan yang
diberi
-
Menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan
arahan soalan
-
Menulis rumusan mengikut format yang telah
ditetapkan
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan petikan
kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6
isi penting yang terdapat dalam petikan tersebut.
Guru akan membimbing pelajar menulis rumusan mengikut format yang
betul
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Buku Aktiviti
|
Refleksi
|
70% pelajar menghasilkan rumusan dengan format yang tepat
|
Tarikh
|
28 Febuari 2012
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Rumusan : Latih tubi sebelum ujian
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat dari petikan yang diberi
-
Menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan
arahan soalan
-
Menulis rumusan mengikut format yang telah
ditetapkan
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan petikan
kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6
isi penting yang terdapat dalam petikan tersebut.
Guru akan membimbing pelajar menulis rumusan mengikut format yang
betul
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Buku Aktiviti
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menguasai penulisan rumusan.
|
Tarikh
|
28 Febuari 2012
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Komsas : Merah Silu
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat ;
-
Menjelaskan tema prosa klasik tersebut
-
Menyatakan persoalan prosa klasik yang dikaji
|
Aktiviti
|
Beberapa orang pelajar diminta melakonkan beberapa babak yang terdapat dalam prosa
tersebut
Pelajar lain akan melengkapkan Lembaran Penguruan Grafik untuk
beberapa aspek yang dikaji.
|
Sistem bahasa
|
Laras bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu : P.Moral
Nilai : Keberanian,bertanggungjawab, hormat-menghormati
KBT : a) KB – Mengenal pasti
b) Pembelajaran
Kontekstual
|
BBB
|
Antologi harga Remaja
|
Refleksi
|
50% pelajar dapat memahami jalan cerita dan 50% lagi perlukan
bimbingan guru.
|
Tarikh
|
29 Febuari 2012 (Rabu)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K5
|
Tajuk
|
Rumusan : Latih tubi sebelum ujian
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat dari petikan yang
diberi
-
Menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan
arahan soalan
-
Menulis rumusan mengikut format yang telah
ditetapkan
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan petikan
kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6
isi penting yang terdapat dalam petikan tersebut.
Guru akan membimbing pelajar menulis rumusan mengikut format yang betul
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Buku Aktiviti
|
Refleksi
|
70% pelajar dapat menulis rumusan yang lengkap.
|
Tarikh
|
29 Febuari 2012(Rabu)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Komsas : Syair Makna Riak dan Syair Pemberontakan Patani
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat ;
-
Menjelaskan maksud syair tersebut
-
Menyatakan tema kedua-dua syair tersebut
-
Menyatakan persoalan yang cuba dibincangkan
dlm syair tersebut.
|
Aktiviti
|
Beberapa orang pelajar diminta menyampaikan syair di hadapan kelas
Pelajar lain akan melengkapkan Lembaran Penguruan Grafik untuk
beberapa aspek yang dikaji seperti yang dinyatakan dalam objektif
Seterusnya guru akan meminta kumpulan pelajar membentang hasil
perbincangan mereka.
|
Sistem bahasa
|
Laras bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu : P.Moral
Nilai : Keberanian,bertanggungjawab, hormat-menghormati
KBT : a) KB – Mengenal pasti
b) Pembelajaran
Kontekstual
|
BBB
|
Antologi harga Remaja
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat menyatakan maksud kedua-dua syair tersebut dan
seterusnya menyanyikan syair dengan irama yang betul
|
Tarikh
|
1 Mac 2012( Khamis)
|
Masa
|
815-925 / 945-1020
|
Kelas
|
5K1 / 5K5
|
Tajuk
|
Komsas : Syair Makna Riak dan Syair Pemberontakan Patani
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat ;
-
Menjelaskan maksud syair tersebut
-
Menyatakan tema kedua-dua syair tersebut
-
Menyatakan persoalan yang cuba dibincangkan
dlm syair tersebut.
|
Aktiviti
|
Beberapa orang pelajar diminta menyampaikan syair di hadapan kelas
Pelajar lain akan melengkapkan Lembaran Penguruan Grafik untuk
beberapa aspek yang dikaji seperti yang dinyatakan dalam objektif
Seterusnya guru akan meminta kumpulan pelajar membentang hasil
perbincangan mereka.
|
Sistem bahasa
|
Laras bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu : P.Moral
Nilai : Keberanian,bertanggungjawab, hormat-menghormati
KBT : a) KB – Mengenal pasti
b) Pembelajaran
Kontekstual
|
BBB
|
Antologi harga Remaja
|
Refleksi
|
50% sahaja pelajar dari
kedua-dua tingkatan dapat memahami syair
dan yang lain perlu bimbingan
|
Tarikh
|
1 Mac 2012(Khamis)
|
Masa
|
1130-1240
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Tatabahasa : Kata kerja Tak
Transitif
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti Kata Kerja Tak Transitif dalam ayat
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg
mengandungi Kata Kerja Tak Transitif
Guru memantau pelajar membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Tak Transitif
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan, bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara
belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
Semua Pelajar dapat menyelesaikan tugasan yang diberi.
|
Tarikh
|
2 Mac 2012(Jumaat)
|
Masa
|
705-815 / 1040-1140
|
Kelas
|
5K5 / 5K1
|
Tajuk
|
Tatabahasa : Kata kerja Tak
Transitif
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti Kata Kerja Tak Transitif dalam ayat
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg
mengandungi Kata Kerja Tak Transitif
Guru memantau pelajar membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Tak Transitif
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan, bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara
belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
60% Pelajar dapat mencari Kata kerja Tak Transitif dari petikan -5K1
40 % pelajar dapat menggariskan kata kerja tak transitif – 5K5
|
Tarikh
|
2 Mac 2012(Jumaat)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Tatabahasa : Kata kerja Tak
Transitif
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti Kata Kerja Tak Transitif dalam ayat
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg
mengandungi Kata Kerja Tak Transitif
Guru memantau pelajar membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Tak Transitif
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan, bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 4
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat mengenal
pasti Kata Kerja Tak Transitif yang terdapat dalam petikan dan seterusnya
menulis perenggan ayat yang mengandungi KKTT
|
No comments:
Post a Comment