Tarikh
|
7 Mei 2012
(Isnin)
|
Masa
|
705-815/815-925
|
Kelas
|
5K1/5S1
|
Tajuk
|
Karangan -Ulangkaji
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menulis pendahuluan dengan ayat yang gramatis
-
Mengembangkan isi penting dengan format Atahaf
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menyenaraikan isi penting
berdasarkan soalan yang diberi.
Pelajar mengembangkan isi penting berdasarkan Atahaf.
Guru membimbing pelajar untuk menulis ayat dalam
karangan
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menulis ayat pendahuluan dan
mengembangkan isi penting dengan formula ATAHAF
|
Tarikh
|
7 Mei 2012
(Isnin)
|
Masa
|
1130-1240
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Rumusan-Ulangkaji
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari
petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan
soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
70% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang
betul
|
Tarikh
|
8 Mei 2012 (Selasa)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K5
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menulis pendahuluan dengan ayat yang gramatis
-
Mengembangkan isi penting dengan format Atahaf
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menyenaraikan isi penting
berdasarkan soalan yang diberi.
Pelajar mengembangkan isi penting berdasarkan Atahaf.
Guru membimbing pelajar untuk menulis ayat dalam
karangan
|
Sistem Bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menulis ayat pendahuluan dan
mengembangkan isi penting dengan formula ATAHAF
|
|
|
Tarikh
|
8 Mei 2012
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Ulangkaji komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam sajak yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam sajak tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan maksud sajak dengan ayat
mereka sendiri.
|
Tarikh
|
9 Mei 2012 (Rabu)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K5
|
Tajuk
|
Ulangkaji Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam sajak yang
dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam sajak tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjelaskan persoalan yang terdapat
dalam sesuatu
|
Tarikh
|
9 Mei 2012
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Ulangkaji Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam sajak yang
dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam sajak tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjelaskan persoalan yang terdapat
dalam sesuatu
|
Tarikh
|
10 Mei 2012 (Khamis)
|
Masa
|
705-815 / 815-925
|
Kelas
|
4K1 / 5K1
|
Tajuk
|
Ulangkaji tatabahasa
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-menjawab semua bahagian tatabahasa
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas soalan kepada pelajar.
Pelajar diberi masa untuk menjawab soalan tatabahasa
Guru dan pelajar menyemak bersama-sama
|
Sistem bahasa
|
Morfologi dan Sintaksis
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai : kegigihan
KBT: a) KB – menjana idea
b)
Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Lembaran Kerja
|
Refleksi
|
Pelajar masih lemah bahagian kesalahan istilah dan
tatabahasa serta peribahasa
|
Tarikh
|
10 Mei 2012
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Fizik
(peperiksaan pertengahan tahun)
|
Tarikh
|
11 Mei 2012
(Jumaat)
|
Masa
|
705-815
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Novel : perbincangan-Ulangkaji
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menjawab soalan novel mengikut format yang
diajar
-
Menulis ayat yang gramatis dan dgn tatabahasa
yang betul.
|
Aktiviti
|
Guru menyediakan soalan novel untuk pelajar
Guru membimbing pelajar untuk menjawab soalan novel
tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,kerjasama
KBT: a) KB-Mentafsir
b)
Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Novel
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat menjawab soalan novel mengikut format
yang ditetapkan.
|
Tarikh
|
11 Mei 2012
|
Masa
|
940-1140
|
Kelas
|
4K1 /5S1
|
Tajuk
|
Peperiksaan Pertengahan Tahun
|
Semakan RPH minggu 18-19: Tahniah! RPH cikgu telah dirancang dengan baik, teratur dan dikemaskini.
ReplyDelete