Tarikh
|
31 Mac 2014 (Isnin)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Mengenal
pasti isi tersurat
-
Menyenaraikan
2 isi tersurat
-
Menulis
ayat pendahuluan bagi rumusan
|
Aktiviti
|
Guru mengedar petikan
rencana kepada para pelajar.
Pelajar akan berbincang
untuk mengenal pasti 6 isi tersurat
dan seterusnya menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar
untuk menulis rumusan mengikut format yang tepat.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan,
kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat
mengenal pasti isi tersurat yang terdapat dalam petikan. Tetapi masih ada
beberapa pelajar yang perlu dibimbing dari segi format rumusan yang sebenar.
|
Tarikh
|
1 April 2014 (Selasa)
|
Masa
|
705-815
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Mengenal
pasti isi tersurat
-
Menyenaraikan
2 isi tersurat
-
Menulis
ayat pendahuluan bagi rumusan
|
Aktiviti
|
Guru mengedar petikan
rencana kepada para pelajar.
Pelajar akan berbincang
untuk mengenal pasti 6 isi tersurat
dan seterusnya menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar
untuk menulis rumusan mengikut format yang tepat.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan,
kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat mengenal pasti isi
tersurat dalam petikan yang diberi .
|
Tarikh
|
1 April 2013(Selasa)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
5K3
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Mengenal
pasti latar masyarakat yang tersenarai
dalam cerpen yang dikaji dan mengaitkan dengan realiti kehidupan
-
Melengkapkan
nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar
menjelaskan latar masyarakat yang dikemukakan dalam cerpen yang dikaji.
Pelajar menjelaskan latar
masyarakat berdasarkan pembacaan cerpen.
Pelajar diminta
melengkapkan nota.
|
Sistem bahasa
|
Ayat majmuk
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kasih sayang,
bertanggungjawab
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Harga Remaja
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat
menjelaskan latar masyarakat yang terdapat dalam cerpen yang dikaji.
|
Tarikh
|
1 April 2013(Selasa)
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Mengenal
pasti latar masyarakat yang tersenarai
dalam cerpen yang dikaji dan mengaitkan dengan realiti kehidupan
-
Melengkapkan
nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar
menjelaskan latar masyarakat yang dikemukakan dalam cerpen yang dikaji.
Pelajar menjelaskan latar
masyarakat berdasarkan pembacaan cerpen.
Pelajar diminta
melengkapkan nota.
|
Sistem bahasa
|
Ayat majmuk
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kasih sayang,
bertanggungjawab
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Harga Remaja
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat
menjelaskan latar masyarakat yang terdapat dalam cerpen yang dikaji.
|
Tarikh
|
2 April 2013 (Rabu)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K3
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Mengenal
pasti isi tersurat
-
Menyenaraikan
2 isi tersurat
-
Menulis
ayat pendahuluan bagi rumusan
|
Aktiviti
|
Guru mengedar petikan
rencana kepada para pelajar.
Pelajar akan berbincang
untuk mengenal pasti 6 isi tersurat
dan seterusnya menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar
untuk menulis rumusan mengikut format yang tepat.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan,
kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
70% pelajar boleh menulis
rumusan dengan format yang tepat manakala yang lain memerlukan bimbingan.
|
Tarikh
|
3 April 2013 (Khamis)
|
Masa
|
705-815
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Mengenal
pasti latar masyarakat yang tersenarai
dalam karya yang dikaji dan mengaitkan dengan realiti kehidupan
-
Melengkapkan
nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar
menjelaskan latar masyarakat yang dikemukakan dalam cerpen yang dikaji.
Pelajar menjelaskan latar
masyarakat berdasarkan pembacaan cerpen.
Pelajar diminta melengkapkan
nota.
|
Sistem bahasa
|
Ayat majmuk
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kasih sayang,
bertanggungjawab
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Cerpen
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat
menjelaskan latar masyarakat yang terdapat dalam cerpen yang dikaji.
|
Tarikh
|
3 April 2013 (Khamis)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4K8
|
Tajuk
|
Pemulihan Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Mengenal
pasti beberapalatar masyarakat tersenarai dalam novel yang dikaji dan
mengaitkan dengan reality kehidupan
-
Melengkapkan
nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas
soalan kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk
membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6 isi penting yang terdapat dalam
petikan tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,
bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Novel Melunas Rindu
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyatakan
latar masyarakat yang terdapat dalam novel
|
Tarikh
|
4 April 2013(Jumaat)
|
Masa
|
705 - 815
|
Kelas
|
5K3
|
Tajuk
|
Tatabahasa :Cakap Pindah kepada Cakap Ajuk
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Menukar
cakapPindah kepada cakap ajuk
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar
merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan
tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg
Guru memantau pelajar
membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan,
bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat
menukarkan cakap ajuk kepada cakap pindah
|
Tarikh
|
4 April 2013(Jumaat)
|
Masa
|
815 - 925
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Tatabahasa :Cakap Pindah kepada Cakap Ajuk
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Menukar
cakapPindah kepada cakap ajuk
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar
merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan
tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg
Guru memantau pelajar
membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan,
bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat
menukarkan cakap ajuk kepada cakap pindah
|
Tarikh
|
4 April 2013(Jumaat)
|
Masa
|
1040 - 1140
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Tatabahasa :Cakap Pindah kepada Cakap Ajuk
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Menukar
cakapPindah kepada cakap ajuk
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar
merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan
tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg
Guru memantau pelajar
membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan,
bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 4
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat
menukarkan cakap ajuk kepada cakap pindah
|
No comments:
Post a Comment