Tarikh
|
7 April 2014 (Isnin)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
Mengenal pasti isi tersurat
Menyenaraikan 2 isi tersurat
Menulis ayat pendahuluan bagi rumusan
|
Aktiviti
|
Guru mengedar petikan rencana kepada para pelajar.
Pelajar akan berbincang untuk mengenal pasti 6 isi
tersurat dan seterusnya menyenaraikan
2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar untuk menulis rumusan mengikut
format yang tepat.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan, kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
b)
Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
pelajar boleh menulis rumusan dengan format yang tepat
manakala yang lain memerlukan bimbingan.
|
Tarikh
|
8 April 2014 ( Selasa )
|
Masa
|
705-815
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
Mengenal pasti
Watak perwatakan yang tersenarai dalam prosa klasik yang dikaji dan
mengaitkan dengan realiti kehidupan
Melengkapkan nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar menjelaskan watak dan perwatakan
watak utama dan sampingan yang
dikemukakan dalam prosa klasik yang dikaji.
Pelajar menjelaskan perwatakan watak yang terdapat dlm
prosa klasik berdasarkan pembacaan .
Pelajar diminta melengkapkan nota.
|
Sistem bahasa
|
Ayat majmuk
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kasih sayang, bertanggungjawab
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b)
Belajar cara belajar
|
BBB
|
Novel
|
Refleksi
|
pelajar dapat menjelaskan perwatakan watak utama dan
sampingan yang terdapat dalam prosa klasik yang dikaji.
|
Tarikh
|
8 April 2014 ( Selasa )
|
Masa
|
945 – 1055
|
Kelas
|
5K3
|
Tajuk
|
Tatabahasa
:Cakap Pindah kepada Cakap Ajuk
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
Menukar cakapPindah kepada cakap ajuk
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar merujuk petikan dalam buku Teks BM
tingkatan 5
Berdasarkan petikan tersebut pelajar akan menggariskan
ayat yg
Guru memantau pelajar membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan, bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b)
Belajar Cara belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
pelajar dapat menukarkan cakap ajuk kepada cakap pindah
|
Tarikh
|
8 April 2014 ( Selasa )
|
Masa
|
1055 - 1205
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Tatabahasa
:Cakap Pindah kepada Cakap Ajuk
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
Menukar cakapPindah kepada cakap ajuk
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar merujuk petikan dalam buku Teks BM
tingkatan 5
Berdasarkan petikan tersebut pelajar akan menggariskan
ayat yg
Guru memantau pelajar membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan, bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b)
Belajar Cara belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menukarkan cakap ajuk kepada cakap
pindah
|
Tarikh
|
9 April 2014 ( Rabu )
|
Masa
|
945 - 1055
|
Kelas
|
5K3
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
Mengenal pasti
Watak perwatakan yang tersenarai dalam prosa klasik yang dikaji dan
mengaitkan dengan realiti kehidupan
Melengkapkan nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar menjelaskan watak dan perwatakan
watak utama dan sampingan yang
dikemukakan dalam prosa klasik yang dikaji.
Pelajar menjelaskan perwatakan watak yang terdapat dlm
prosa klasik berdasarkan pembacaan .
Pelajar diminta melengkapkan nota.
|
Sistem bahasa
|
Ayat majmuk
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kasih sayang, bertanggungjawab
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b)
Belajar cara belajar
|
BBB
|
Novel
|
Refleksi
|
pelajar dapat menjelaskan perwatakan watak utama dan
sampingan yang terdapat dalam prosa klasik yang dikaji.
|
Tarikh
|
10 April 2014 (Khamis)
|
Masa
|
705-815
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Mengenal
pasti latar masyarakat yang tersenarai
dalam karya yang dikaji dan mengaitkan dengan realiti kehidupan
-
Melengkapkan
nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar
menjelaskan latar masyarakat yang dikemukakan dalam cerpen yang dikaji.
Pelajar menjelaskan latar
masyarakat berdasarkan pembacaan cerpen.
Pelajar diminta melengkapkan
nota.
|
Sistem bahasa
|
Ayat majmuk
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kasih sayang,
bertanggungjawab
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Cerpen
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat
menjelaskan latar masyarakat yang terdapat dalam cerpen yang dikaji.
|
Tarikh
|
10 April 2014 (Khamis)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4K8
|
Tajuk
|
Pemulihan Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Mengenal
pasti beberapalatar masyarakat tersenarai dalam novel yang dikaji dan
mengaitkan dengan reality kehidupan
-
Melengkapkan
nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas
soalan kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk
membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6 isi penting yang terdapat dalam
petikan tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,
bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Novel Melunas Rindu
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyatakan
latar masyarakat yang terdapat dalam novel
|
Tarikh
|
11 April 2014(Jumaat)
|
Masa
|
705 – 815
|
Kelas
|
5K3
|
Tajuk
|
Tatabahasa
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Menukar
cakapPindah kepada cakap ajuk
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar
merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan
tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg
Guru memantau pelajar
membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan,
bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat
melengkapkan latihan yang diberi.
|
Tarikh
|
11 April 2014(Jumaat)
|
Masa
|
815 – 925
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Tatabahasa
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Menukar
cakapPindah kepada cakap ajuk
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar
merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan
tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg
Guru memantau pelajar
membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan,
bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjawab
soalan yang diberi
|
Tarikh
|
11 April 2014(Jumaat)
|
Masa
|
1040 – 1140
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Tatabahasa :
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p
para pelajar dapat :
-
Menukar
cakapPindah kepada cakap ajuk
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar
merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan
tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg diberi
Guru memantau pelajar
membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan,
bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 4
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat melengkapkan
tugasan yang diberi .
|
No comments:
Post a Comment