Tarikh
|
28 April 2014 (Isnin)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Rumusan-Ulangkaji
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari
petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan
soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang
betul namun guru masih member bimbingan agar tidak berlaku kesilapan format
dan terlebih perkataan.
|
Tarikh
|
29 April 2014
(Selasa)
|
Masa
|
705-815/945-1055
|
Kelas
|
5K1 /5K3
|
Tajuk
|
Rumusan-Ulangkaji
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari
petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan
soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang
betul
|
Tarikh
|
30 April 2014
(Rabu)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
5K3
|
Tajuk
|
Ulangkaji Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam sajak yang
dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam sajak tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjelaskan persoalan yang terdapat
dalam sesuatu karya dan seterusnya dapat menjawab soalan pemahaman mengikut
markah yang ditetapkan.
|
Tarikh
|
2 Mei 2014
(Jumaat)
|
Masa
|
705-815/815-925/1040-1140
|
Kelas
|
5K3 /5K1/4S1
|
Tajuk
|
Ulangkaji Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam sajak yang
dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam sajak tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menjelaskan persoalan yang terdapat
dalam sesuatu karya dan pelajar masih membimbing pelajar untuk menjawab
soalan dengan format yang betul.
|
No comments:
Post a Comment