Sunday 20 July 2014

MINGGU 27

Tarikh
30 Jun 2014 ( Isnin)
Masa
925-1025
Kelas
4S1
Tajuk
Rumusan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menulis rumusan dengan format yang betul.
-          Menggariskan 6  isi  tersurat yang terdapat dalam petikan
Aktiviti
Pelajar diminta untuk menyenaraikan isi penting berdasarkan soalan yang diberi.
Guru membimbing pelajar untuk mengenal pasti isi tersurat yang terdapat dlm petikan.
Guru memastikan pelajar faham langkah untuk menulis rumusan dengan format yang betul.

Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, menghormati
KBT: a) KB- mengenal pasti
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Lembaran kerja.
Refleksi
Para pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang betul.



Tarikh
1 Julai 2014 (Selasa)
Masa
5K1 / 5K3
Kelas
705-805 / 925-1025
Tajuk
Cerpen Idola
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menyatakan tema cerpen tersebut
-          Menjelaskan persoalan yang dibincang dalam cerpen tersebut.
Aktiviti
Pelajar diminta untuk menyenaraikan persoalan yang terdapat dalam cerpen tersebut dan mengaitkannya dengan kehidupan harian
Pelajar akan memberi contoh yang terdapat dalam cerpen tersebut.

Sistem bahasa
Laras bahasa dan sebutan
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : kegigihan, kasih sayang
KBT: a) KB- menjana idea.
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Dirgahayu Bahasaku
Refleksi
Pelajar dapat menyenaraikan beberapa persoalan yang terdapat dalam cerpen tersebut.


Tarikh
1 Julai 2014 (Selasa)
Masa
1025-1125
Kelas
4S1
Tajuk
Hikayat Khoja Maimun
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat
-          Menceritakan semula prosa tradisional tersebut dalam bahasa moden
-          Menjelaskan watak dan perwatakan
-          Menjelaskan persoalan dan nilai yang terdapat dapat prosa tradisional tersebut.
Aktiviti
Guru mengedarkan sekeping kad kepada beberapa orang pelajar.
Pelajar diminta membaca arahan yang terdapat dala kad tersebut selama beberapa minit.
Pelajar lain akan menyoal pelajar tersebut beberapa soalan .

Sistem bahasa
Laras bahasa dan sebutan
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : Keberanian, kerjasama, hormat-menghormati
KBT: a) KB- menjana idea.
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Antologi Harga Remaja
Refleksi
Pelajar dapat menceritakan perkara penting yang berlaku dalam prosa tersebut.


  
Tarikh
2 Julai 2014 (Rabu)
Masa
925-1025
Kelas
5K3
Tajuk
Tatabahasa : Membetulkan kesalahan kata atau istilah dan tatabahasa
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Mengenal pasti kesalahan kata atau istilah yang terdapat dalam ayat
-          Membetulkan kesalahan tatabahasa dalam ayat
Aktiviti
Pelajar diminta mengenal pasti ayat yang terdapat kesalahan dari segi kata atau istilah dan tatabahasa.
Guru membimbing pelajar untuk menjawab soalan.
Sistem bahasa
Membetulkan kesalahan kata atau istilah dan tatabahasa.
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kerjasama, menghormati
KBT: a) KB- mengenal pasti
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Buku rujukan
Refleksi
Pelajar masih memerlukan bimbingan guru untuk mengenal pasti kesalahan kata atau istilah dan tatabahasa.



Tarikh
3 Julai 2014 (Khamis)
Masa
705-805 / 925-1025
Kelas
5K1 / 4K8 (PBM)
Tajuk
Tatabahasa : Membetulkan kesalahan kata atau istilah dan tatabahasa
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Mengenal pasti kesalahan kata atau istilah yang terdapat dalam ayat
-          Membetulkan kesalahan tatabahasa dalam ayat
Aktiviti
Pelajar diminta mengenal pasti ayat yang terdapat kesalahan dari segi kata atau istilah dan tatabahasa.
Guru membimbing pelajar untuk menjawab soalan.
Sistem bahasa
Membetulkan kesalahan kata atau istilah dan tatabahasa.
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kerjasama, menghormati
KBT: a) KB- mengenal pasti
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Buku rujukan
Refleksi
Pelajar masih memerlukan bimbingan guru untuk mengenal pasti kesalahan kata atau istilah dan tatabahasa.



Tarikh
4 Julai 2014 (Jumaat)
Masa
705-815/815-925
Kelas
5K3 / 5K1
Tajuk
Rumusan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menulis rumusan dengan format yang betul.
-          Menggariskan 6  isi  tersurat yang terdapat dalam petikan
Aktiviti
Pelajar diminta untuk menyenaraikan isi penting berdasarkan soalan yang diberi.
Guru membimbing pelajar untuk mengenal pasti isi tersurat yang terdapat dlm petikan.
Guru memastikan pelajar faham langkah untuk menulis rumusan dengan format yang betul.

Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, menghormati
KBT: a) KB- mengenal pasti
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Lembaran kerja.
Refleksi
Para pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang betul.




No comments:

Post a Comment