Sunday 20 July 2014

MINGGU 25

Tarikh
16 Jun 2014 (Isnin)
Masa
945-1055
Kelas
4S1
Tajuk
Rumusan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-          Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
Aktiviti
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Buku rujukan
Refleksi
80% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang betul



Tarikh
17  Jun 2014 (Selasa)
Masa
705-815/945-1055
Kelas
5K1 /5K3
Tajuk
Rumusan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-          Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
Aktiviti
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Buku rujukan
Refleksi
70% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang betul

  

Tarikh
17 Jun 2014
Masa
1055-1205
Kelas
4S1
Tajuk
Rumusan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-          Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
Aktiviti
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Buku rujukan
Refleksi
Semua pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang betul



Tarikh
18 Jun 2014 (Rabu)
Masa
945-1055
Kelas
5K3
Tajuk
Gurindam tonggak dua belas           
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam gurindam  yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam tersebut.
Aktiviti
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya dalam lembaran grafik yang disediakan.
Sistem bahasa
Sebutan dan Intonasi
Pengisian
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
         b) pembelajaran Kontekstual 
BBB
Dirgahayu Bahasaku
Refleksi
Pelajar dapat mengaitkan persoalan gurindam dengan kehidupan sebenar.



Tarikh
19 Jun 2014(Khamis)
Masa
705-815
Kelas
5K1
Tajuk
Gurindam tonggak dua belas           
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam gurindam  yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam tersebut.
Aktiviti
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya dalam lembaran grafik yang disediakan.
Sistem bahasa
Sebutan dan Intonasi
Pengisian
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
         b) pembelajaran Kontekstual 
BBB
Dirgahayu Bahasaku
Refleksi
Pelajar dapat menyatakan persoalan dan mengaitkan dengan kehidupan harian.



Tarikh
20 Jun 2014 (Jumaat)
Masa
705-815/815-925/1040-1140
Kelas
5K3/5K1/4S1
Tajuk
Karangan : Surat Kiriman Rasmi- Cadangan menangani Gejala Melepak
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-          Menyenaraikan isi penting berdasarkan tajuk yang diberi.
-          Menulis surat kiriman rasmi
Aktiviti
-Guru bersoaljawab dengan pelajar berkaitan surat kiriman rasmi.
-Pelajar diminta menulis format surat kiriman rasmi di papan hitam.
-Seterusnya para pelajar juga diminta memikirkan cadangan untuk menangani    
  atau mengurangkan budaya melepak dalam kalangan pelajar.
-berdasarkan isi penting tersebut guru membimbing pelajar untuk mengembangkan isi penting tersebut dengan formula ATAHAF.

Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu : P. Moral
Nilai: Kegigihan, kesederhanaan
KBT: a) KB – Menjana idea
         b) pembelajaran Kontekstual 
BBB
Buku Aktiviti Tingkatan 5
Refleksi
Pelajar menulis surat kiriman rasmi dengan bantuan guru.




No comments:

Post a Comment