Tarikh
|
16 Jun 2014 (Isnin)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari
petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan
soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang
betul
|
Tarikh
|
17 Jun 2014 (Selasa)
|
Masa
|
705-815/945-1055
|
Kelas
|
5K1 /5K3
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari
petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan
soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
70% pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang
betul
|
Tarikh
|
17 Jun 2014
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menggariskan 6 isi tersurat dari petikan
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat dari petikan
|
Aktiviti
|
Pelajar diminta untuk menggariskan 6 isi tersurat dari
petikan rencana yang diberi.
Seterusnya menulis 2 isi tersirat berdasarkan arahan
soalan.
Guru membimbing pelajar menulis rumusan lengkap
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku rujukan
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang
betul
|
Tarikh
|
18 Jun 2014 (Rabu)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
5K3
|
Tajuk
|
Gurindam tonggak dua belas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam
gurindam yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam
tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
Pelajar dapat mengaitkan persoalan gurindam dengan
kehidupan sebenar.
|
Tarikh
|
19 Jun 2014(Khamis)
|
Masa
|
705-815
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Gurindam tonggak dua belas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam
gurindam yang dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam gurindam
tersebut.
|
Aktiviti
|
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyatakan persoalan dan mengaitkan
dengan kehidupan harian.
|
Tarikh
|
20 Jun 2014 (Jumaat)
|
Masa
|
705-815/815-925/1040-1140
|
Kelas
|
5K3/5K1/4S1
|
Tajuk
|
Karangan : Surat Kiriman Rasmi- Cadangan menangani
Gejala Melepak
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-
Menyenaraikan isi penting berdasarkan tajuk
yang diberi.
-
Menulis surat kiriman rasmi
|
Aktiviti
|
-Guru bersoaljawab dengan pelajar berkaitan surat
kiriman rasmi.
-Pelajar diminta menulis format surat kiriman rasmi di
papan hitam.
-Seterusnya para pelajar juga diminta memikirkan
cadangan untuk menangani
atau
mengurangkan budaya melepak dalam kalangan pelajar.
-berdasarkan isi penting tersebut guru membimbing
pelajar untuk mengembangkan isi penting tersebut dengan formula ATAHAF.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Kegigihan, kesederhanaan
KBT: a) KB – Menjana idea
b) pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Buku Aktiviti Tingkatan 5
|
Refleksi
|
Pelajar menulis surat kiriman rasmi dengan bantuan
guru.
|
No comments:
Post a Comment