Tarikh | 28 Jun 2010 (Isnin) |
Masa | 7.05-8.15 / 10.55-11.30 |
Kelas | 5S3 5S1 |
Tajuk | Komsas - Mariah |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Pelajar menceritakan secara ringkas cerpen yang telah dibaca. -Menjelaskan tema dan persoalan yang terkandung dalam cerpen tersebut. -Menjawab soalan pemahaman berdasarkan petikan cerpen. |
FU FS | 10.0 Aras 1 (iii,v) 10.1 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Guru memilih beberapa orang pelajar untuk menceritakan secara ringkas cerpen yang dibaca. Pelajar lain mendengar dan cuba meneka tema cerpen tersebut. Pelajar turut menyenaraikan beberapa persoalan yang dibincangkan dalam cerpen itu. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral / Kesusasteraan Melayu Nilai : Berdikari, kasih saying KBT : a) KB – Menjana idea b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi | Pelajar memberi pandapat dengan idea yang bernas. |
Tarikh | 29 Jun 2010 (Selasa) |
Masa | 8.15 – 9.25 |
Kelas | 5S1 |
Tajuk | Komsas - Di Sisi Rinda |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Pelajar menceritakan secara ringkas cerpen yang telah dibaca. -Menjelaskan watak dan perwatakan yang terkandung dalam cerpen tersebut. -Menjawab soalan pemahaman berdasarkan petikan cerpen. |
FU FS | 10.0 Aras 1 (iii,v) 10.2 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Guru memilih beberapa orang pelajar untuk menceritakan secara ringkas cerpen yang dibaca. Pelajar lain mendengar dan cuba meneka watak dan perwatakan watak utama dan sampingan. Pelajar turut menyenaraikan beberapa persoalan yang dibincangkan dalam cerpen itu. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral / Kesusasteraan Melayu Nilai : Berdikari, kasih saying KBT : a) KB – Menjana idea b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi | Pelajar menyatakan perwatakan setiap watak yang terlibat. |
Tarikh | 29 Jun 2010 |
Masa | 9.40-10.55 / 11.30-12.40 |
Kelas | 5S5 5K8 |
Tajuk | Komsas - Mariah |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Pelajar menceritakan secara ringkas cerpen yang telah dibaca. -Menjelaskan tema dan persoalan yang terkandung dalam cerpen tersebut. -Menjawab soalan pemahaman berdasarkan petikan cerpen. |
FU FS | 8.0 Aras 1 (iii,v) 8.2 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Guru memilih beberapa orang pelajar untuk menceritakan secara ringkas cerpen yang dibaca. Pelajar lain mendengar dan cuba meneka tema cerpen tersebut. Pelajar turut menyenaraikan beberapa persoalan yang dibincangkan dalam cerpen itu. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral / Kesusasteraan Melayu Nilai : Berdikari, kasih saying KBT : a) KB – Menjana idea b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi | Pelajar memberi pandapat dengan idea yang bernas. |
Tarikh | 30 Jun 2010 (Rabu) |
Masa | 8.15-9.25 / 9.40 – 10.55 / 11.30-12.40 |
Kelas | 5S3 5S5 5K8 |
Tajuk | Komsas - Di Sisi Rinda |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Pelajar menceritakan secara ringkas cerpen yang telah dibaca. -Menjelaskan watak dan perwatakan yang terkandung dalam cerpen tersebut. -Menjawab soalan pemahaman berdasarkan petikan cerpen. |
FU FS | 10.0 Aras 1 (iii,v) 9.0 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Guru memilih beberapa orang pelajar untuk menceritakan secara ringkas cerpen yang dibaca. Pelajar lain mendengar dan cuba meneka watak dan perwatakan watak utama dan sampingan. Pelajar turut menyenaraikan beberapa persoalan yang dibincangkan dalam cerpen itu. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral / Kesusasteraan Melayu Nilai : Berdikari, kasih saying KBT : a) KB – Menjana idea b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi | Pelajar menyatakan perwatakan setiap watak yang terlibat. |
Tarikh | 1 Julai 2010 (Khamis) |
Masa | 7.05-8.15 / 8.15-9.25 |
Kelas | 5S3 5S1 |
Tajuk | Komsas |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Pelajar menceritakan secara ringkas cerpen yang telah dibaca. -Menjelaskan watak dan perwatakan yang terkandung dalam cerpen tersebut. -Menjawab soalan pemahaman berdasarkan petikan cerpen |
FU FS | 7.0 Aras 1(i) 7.5 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar menceritakan semula dalam bentuk synopsis cerita yang telah mereka baca. Guru berbincang dengan pelajar beberapa soalan KBKK. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : Kesusasteraan Melayu/ P.Moral Nilai : Bertanggungjawab KBT : a) KB- Mentafsir b) Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi | Pelajar dapat memberi pendapat yang bernas. |
Tarikh | 2 Julai 2010 (Jumaat) |
Masa | 7.05-8.15/ 10.55-12.05 |
Kelas | 5K8 5S5 |
Tajuk | Komsas |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Pelajar menceritakan secara ringkas cerpen yang telah dibaca. -Menjelaskan watak dan perwatakan yang terkandung dalam cerpen tersebut. -Menjawab soalan pemahaman berdasarkan petikan cerpen |
FU FS | 7.0 Aras 1(i) 7.5 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar menceritakan semula dalam bentuk synopsis cerita yang telah mereka baca. Guru berbincang dengan pelajar beberapa soalan KBKK. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : Kesusasteraan Melayu/ P.Moral Nilai : Bertanggungjawab KBT : a) KB- Mentafsir b) Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi |
Untuk makluman dan tindakan cikgu:
ReplyDelete21 Jun 2010 - 25 Jun 2010 adalah Minggu 25 dan
28 Jun 2010 - 2 Jul 2010 adalah Minggu 26.
Sila rujuk ke jadual menghantar RPH yang telah diemel oleh Pengetua pada bulan Januari supaya 'Minggu' yang dinyatakan dalam RPH cikgu betul.
Untuk makluman cikgu juga, pegawai dari Sektor Jaminan Kualiti yang datang bulan Mei lepas menegur bahawa kita sepatutnya mencatat sejauhmanakah objektif P&P tercapai di bahagian 'Refleksi' RPH kita. Harap cikgu akan ambil tindakan dan betulkan di mana perlu.
Terima kasih kerana berusaha menghantar RPH yang kemas kini. Teruskan usaha cikgu.
htchong