Tarikh | 12 Julai 2010 (Isnin) |
Masa | 7.05-8.15 / 10.55-11.30 |
Kelas | 5S3 5S1 |
Tajuk | Komsas - Di Kota kecilku / Duhai Pentafsir |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Pelajar menyatakan maksud sajak. -Menjelaskan nilai dan pengajaran dalam sajak tersebut. |
FU FS | 10.0 Aras 1 (iii,v) 10.2 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar untuk menyatakan maksud pantun yang dibaca. Pelajar turut menyenaraikan beberapa nilai dan juga persoalan sajak. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral / Kesusasteraan Melayu Nilai : Mengenang jasa, kegigihan KBT : a) KB – Menjana idea b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan 3 nilai dan 3 pengajaran dari sajak. |
Tarikh | 13 Julai 2010 (Selasa) |
Masa | 8.15 – 9.25 |
Kelas | 5S1 |
Tajuk | Komsas - Sejarah / Di ruang gemanya |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Pelajar menyatakan maksud sajak. -Menjelaskan nilai dan pengajaran dalam sajak tersebut. |
FU FS | 10.0 Aras 1 (iii,v) 10.2 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar untuk menyatakan maksud pantun yang dibaca. Pelajar turut menyenaraikan beberapa nilai dan juga persoalan sajak. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral / Kesusasteraan Melayu Nilai : Mengenang jasa, kegigihan KBT : a) KB – Menjana idea b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan 3 nilai dan 3 pengajaran dari sajak. |
Tarikh | 13 Julai 2010 |
Masa | 9.40-10.55 / 11.30-12.40 |
Kelas | 5S5 5K8 |
Tajuk | Komsas - Sejarah / Di ruang gemanya |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Pelajar menyatakan maksud sajak. -Menjelaskan nilai dan pengajaran dalam sajak tersebut. |
FU FS | 10.0 Aras 1 (iii,v) 10.2 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar untuk menyatakan maksud pantun yang dibaca. Pelajar turut menyenaraikan beberapa nilai dan juga persoalan sajak. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral / Kesusasteraan Melayu Nilai : Mengenang jasa, kegigihan KBT : a) KB – Menjana idea b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan 3 nilai dan 3 pengajaran dari sajak. |
Tarikh | 14 Julai 2010 (Rabu) |
Masa | 8.15-9.25 / 9.40 – 10.55 / 11.30-12.40 |
Kelas | 5S3 5S5 5K8 |
Tajuk | Komsas - Di Kota kecilku / Duhai Pentafsir |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat : -Pelajar menyatakan maksud sajak. -Menjelaskan nilai dan pengajaran dalam sajak tersebut. |
FU FS | 10.0 Aras 1 (iii,v) 10.2 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar untuk menyatakan maksud pantun yang dibaca. Pelajar turut menyenaraikan beberapa nilai dan juga persoalan sajak. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : P.Moral / Kesusasteraan Melayu Nilai : Mengenang jasa, kegigihan KBT : a) KB – Menjana idea b) Belajar Cara belajar |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan 3 nilai dan 3 pengajaran dari sajak. |
Tarikh | 15 Julai 2010 (Khamis) |
Masa | 7.05-8.15 / 8.15-9.25 |
Kelas | 5S3 5S1 |
Tajuk | Komsas- Seloka Pandai Pak Pandir |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
|
FU FS | 7.0 Aras 1(i) 7.5 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar menyatakan maksud setiap rangkap seloka yang dibaca. Guru berbincang dengan pelajar beberapa persoalan yang dinyatakan dalam seloka tersebut. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : Kesusasteraan Melayu/ P.Moral Nilai : Bertanggungjawab, berhemah tinggi KBT : a) KB- Mentafsir b) Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap rangkap dalam seloka. Seterusnya dapat mengaitkan persoalan seloka dengan kehidupan yang sebenar. |
Tarikh | 16 Julai 2010 (Jumaat) |
Masa | 7.05-8.15/ 10.55-12.05 |
Kelas | 5K8 5S5 |
Tajuk | Komsas- Seloka Pandai Pak Pandir |
Objektif | Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
|
FU FS | 7.0 Aras 1(i) 7.5 Aras 1 (i) |
Aktiviti | Pelajar menyatakan maksud setiap rangkap seloka yang dibaca. Guru berbincang dengan pelajar beberapa persoalan yang dinyatakan dalam seloka tersebut. |
Sistem Bahasa | Sebutan dan Laras bahasa |
Penyerapan | Ilmu : Kesusasteraan Melayu/ P.Moral Nilai : Bertanggungjawab, berhemah tinggi KBT : a) KB- Mentafsir b) Pembelajaran Kontekstual |
BBB | Antologi Kerusi |
Refleksi |
No comments:
Post a Comment