Tarikh
|
18 Mac 2013 (Isnin)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Rumusan : Latihan Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat dari petikan yang
diberi
-
Menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan
arahan soalan
-
Menulis rumusan mengikut format yang telah
ditetapkan
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan lembaran kerja
kepada pelajar
Pelajar akan menjawab semua soalan dalam waktu yang ditetapkan.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menulis rumusan dengan format yang betul.
|
Tarikh
|
19 Mac 2013 (Selasa)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Rumusan :
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat dari petikan yang
diberi
-
Menyenaraikan 2 isi tersirat berdasarkan
arahan soalan
-
Menulis rumusan mengikut format yang telah
ditetapkan
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan petikan
kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6
isi penting yang terdapat dalam petikan tersebut.
Guru akan membimbing pelajar menulis rumusan mengikut format yang
betul
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Buku Aktiviti
|
Refleksi
|
80% pelajar menghasilkan
rumusan dengan format yang tepat 20% pelajar lain perlukan bimbingan sebab
masih belum menguasai format
|
Tarikh
|
20 Mac 2013
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Penulisan karangan : Pidato/Syarahan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti format karangan jenis pidato
-
Menyenaraikan isi penting berdasarkan tajuk
-
Menulis ayat pendahuluan
|
Aktiviti
|
Guru menyoal pelajar apa yang mereka faham dengan gagasan satu
Malaysia
Pelajar mengemukakan idea atau jawapan berdasarkan pengetahuan sedia
ada.
Guru dan pelajar berbincang untuk menyenaraikan isi penting
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Semua pelajar Berjaya menulis ayat pendahuluan yang gramatis
|
Tarikh
|
20 Mac 2013(Rabu)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti
beberapa persoalan yang tersenarai dalam sajak yang dikaji dan
mengaitkan dengan reality kehidupan
-
Melengkapkan nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas soalan
kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menjawab soalan
pemahaman tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Antologi Harga remaja
|
Refleksi
|
Pelajar dapat member idea yang bernas
|
Tarikh
|
21 Mac 2013 (Khamis)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K5
|
Tajuk
|
Penulisan karangan : Pidato/Syarahan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti format karangan jenis pidato
-
Menyenaraikan isi penting berdasarkan tajuk
-
Menulis ayat pendahuluan
|
Aktiviti
|
Guru menyoal pelajar apa yang mereka faham dengan gagasan satu
Malaysia
Pelajar mengemukakan idea atau jawapan berdasarkan pengetahuan sedia
ada.
Guru dan pelajar berbincang untuk menyenaraikan isi penting
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Semua pelajar Berjaya menulis ayat pendahuluan yang gramatis
|
Tarikh
|
21 Mac 2013(Khamis)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Novel
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti
beberapa persoalan yang tersenarai dalam novel yang dikaji dan
mengaitkan dengan reality kehidupan
-
Melengkapkan nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas soalan
kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6
isi penting yang terdapat dalam petikan tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Novel
|
Refleksi
|
Menyatakan sekurang-kurannya 4 persoalan dr novel
|
Tarikh
|
22 Mac 2013 (Jumaat)
|
Masa
|
815-925 / 945-1020
|
Kelas
|
5K1 / 5S3
|
Tajuk
|
Novel
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti
beberapa persoalan yang tersenarai dalam novel yang dikaji dan
mengaitkan dengan reality kehidupan
-
Melengkapkan nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas soalan
kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6
isi penting yang terdapat dalam petikan tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Novel
|
Refleksi
|
|
Tarikh
|
22 Mac 2013 (Jumaat)
|
Masa
|
1130-1240
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Tatabahasa :Cakap Ajuk cakap
pindah
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menukar cakap ajuk kepada cakap pindah
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg
Guru memantau pelajar membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan, bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara
belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
Semua Pelajar dapat menyelesaikan tugasan yang diberi dengan
bimbingan guru.
|
No comments:
Post a Comment