Tarikh
|
1 April 2013 (Isnin)
|
Masa
|
815-925/945-1055/1130-1240
|
Kelas
|
5K1/4K1/5S3
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat
-
Menulis ayat pendahuluan bagi rumusan
|
Aktiviti
|
Guru mengedar petikan rencana kepada para pelajar.
Pelajar akan berbincang untuk mengenal pasti 6 isi tersurat dan seterusnya menyenaraikan 2 isi tersirat
berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar untuk menulis rumusan mengikut format yang
tepat.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan, kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat mengenal pasti isi tersurat yang terdapat dalam
petikan-5S3. Manakala 70% pelajar
dapat mengenal pasti isi tersurat dalam petikan yang diberi -5K1. Seterusnya
pelajar kelas 4K1 70% yang dapat menulis rumusan dengan format yang betul.
|
Tarikh
|
2 April 2013 (Selasa)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat
-
Menulis ayat pendahuluan bagi rumusan
|
Aktiviti
|
Guru mengedar petikan rencana kepada para pelajar.
Pelajar akan berbincang untuk mengenal pasti 6 isi tersurat dan seterusnya menyenaraikan 2 isi tersirat
berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar untuk menulis rumusan mengikut format yang
tepat.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan, kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
80% pelajar dapat mengenal
pasti isi tersurat dalam petikan yang diberi .
|
Tarikh
|
2 April 2013(Selasa)
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
5S3
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti
latar masyarakat yang tersenarai dalam cerpen yang dikaji dan
mengaitkan dengan realiti kehidupan
-
Melengkapkan nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar menjelaskan latar masyarakat yang dikemukakan
dalam cerpen yang dikaji.
Pelajar menjelaskan latar masyarakat berdasarkan pembacaan cerpen.
Pelajar diminta melengkapkan nota.
|
Sistem bahasa
|
Ayat majmuk
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kasih sayang, bertanggungjawab
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Harga Remaja
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat menjelaskan latar masyarakat yang terdapat dalam cerpen
yang dikaji.
|
Tarikh
|
3 April 2013 (Rabu)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi tersurat
-
Menyenaraikan 2 isi tersurat
-
Menulis ayat pendahuluan bagi rumusan
|
Aktiviti
|
Guru mengedar petikan rencana kepada para pelajar.
Pelajar akan berbincang untuk mengenal pasti 6 isi tersurat dan seterusnya menyenaraikan 2 isi tersirat
berdasarkan arahan soalan.
Guru membimbing pelajar untuk menulis rumusan mengikut format yang
tepat.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan, kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
60% pelajar boleh menulis rumusan dengan format yang tepat manakala
yang lain memerlukan bimbingan.
|
Tarikh
|
3 April 2013(Rabu)
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
5S3
|
Tajuk
|
Novel
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti
latar masyarakat yang tersenarai dalam novel yang dikaji dan
mengaitkan dengan realiti kehidupan
-
Melengkapkan nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar menjelaskan latar masyarakat yang dikemukakan
dalam novel yang dikaji.
Pelajar menjelaskan latar masyarakat berdasarkan pembacaan novel.
Pelajar diminta melengkapkan nota.
|
Sistem bahasa
|
Ayat majmuk
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kasih sayang, bertanggungjawab
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Novel
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat menjelaskan latar masyarakat yang terdapat dalam
novel yang dikaji.
|
Tarikh
|
4 April 2013 (Khamis)
|
Masa
|
705-815
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti
latar masyarakat yang tersenarai dalam karya yang dikaji dan mengaitkan
dengan realiti kehidupan
-
Melengkapkan nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar menjelaskan latar masyarakat yang dikemukakan
dalam cerpen yang dikaji.
Pelajar menjelaskan latar masyarakat berdasarkan pembacaan cerpen.
Pelajar diminta melengkapkan nota.
|
Sistem bahasa
|
Ayat majmuk
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kasih sayang, bertanggungjawab
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Cerpen
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat menjelaskan latar masyarakat yang terdapat dalam
cerpen yang dikaji.
|
Tarikh
|
4 April 2013 (Khamis)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Novel
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti
beberapalatar masyarakat
tersenarai dalam novel yang dikaji dan mengaitkan dengan reality kehidupan
-
Melengkapkan nota komsas
|
Aktiviti
|
Guru mengedarkan kertas soalan
kepada pelajar
Pelajar diberi masa untuk membaca dan kemudian menggariskan 5 atau 6
isi penting yang terdapat dalam petikan tersebut.
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab, bekerjasama
KBT: a) KB- Mengenal pasti
b) Belajar cara
belajar
|
BBB
|
Novel
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyatakan latar masyarakat yang terdapat dalam novel
|
Tarikh
|
5 April 2013(Jumaat)
|
Masa
|
815-925
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Tatabahasa :Cakap Pindah
kepada Cakap Ajuk
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menukar cakapPindah kepada cakap ajuk
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg
Guru memantau pelajar membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan, bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara
belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat menukarkan cakap ajuk kepada cakap pindah
|
Tarikh
|
5 April 2013(Jumaat)
|
Masa
|
1130-1240
|
Kelas
|
5S1
|
Tajuk
|
Tatabahasa :Cakap Pindah
kepada Cakap Ajuk
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menukar cakapPindah kepada cakap ajuk
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar merujuk petikan dalam buku Teks BM tingkatan 5
Berdasarkan petikan tersebut pelajar akan menggariskan ayat yg
Guru memantau pelajar membuat latihan
|
Sistem bahasa
|
Kata Kerja Terbitan
|
Pengisian
|
Ilmu: Isu semasa
Nilai: Kegigihan, bertanggungjawab
KBT: a) Mengenal pasti
b) Belajar Cara
belajar
|
BBB
|
Buku teks BM Tingkatan 5
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menukarkan cakap ajuk kepada cakap pindah
|
No comments:
Post a Comment