Tarikh
|
15 April 2013 (Isnin)
|
Masa
|
705-815/815-925
|
Kelas
|
5K1/5S3
|
Tajuk
|
Penulisan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi penting berdasarkan tajuk
esei
-
Membina ayat topic, ayat huraian dan ayat
fokus
|
Aktiviti
|
Guru menyoal pelajar berkaitan gejala vandelisme
Berdasarkan pengetahuan sedia ada pelajar menjelaskan
maksud vandelisme
Seterusnya pelajar akan menyenaraikan isi penting
berdasarkan tajuk.
Sekurang-kurangnya 3 atau 4 isi penting.
Guru membimbing pelajar untuk mengembangkan ayat
menggunakan teknik ATAHAF .
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan, kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
b)
Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Semua pelajar 5S1 boleh menggunakan teknik ATAHAF untuk
mengembangkan isi penting. Manakala 60% pelajar dapat menguasai teknik ATAHAF
– 5K1
|
Tarikh
|
16 April 2013
(Isnin)
|
Masa
|
1130-1240
|
Kelas
|
4K1
|
Tajuk
|
Penulisan karangan
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi penting berdasarkan tajuk
esei
-
Membina ayat topic, ayat huraian dan ayat
focus
|
Aktiviti
|
Guru menyoal pelajar berkaitan gejala vandelisme
Berdasarkan pengetahuan sedia ada pelajar menjelaskan
maksud vandelisme
Seterusnya pelajar akan menyenaraikan isi penting
berdasarkan tajuk.
Sekurang-kurangnya 3 atau 4 isi penting.
Guru membimbing pelajar untuk mengembangkan ayat
menggunakan teknik ATAHAF .
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan, kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
b)
Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
60% pelajar dapat mengembangkan isi penting dengan
teknik ATAHAF.
|
Tarikh
|
17 April 2013 (Rabu)
|
Masa
|
815-925/945-1055/1130-1240
|
Kelas
|
5K1/5S3/5S1
|
Tajuk
|
Penulisan karangan (Sambungan)
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti isi penting berdasarkan tajuk
esei
-
Membina ayat topic, ayat huraian dan ayat
focus
|
Aktiviti
|
Guru menyoal pelajar berkaitan gejala vandelisme
Berdasarkan pengetahuan sedia ada pelajar menjelaskan
maksud vandelisme
Seterusnya pelajar akan menyenaraikan isi penting
berdasarkan tajuk.
Sekurang-kurangnya 3 atau 4 isi penting.
Guru membimbing pelajar untuk mengembangkan ayat
menggunakan teknik ATAHAF .
|
Sistem bahasa
|
Membina ayat
|
Pengisian
|
Ilmu: P.Moral
Nilai : Kegigihan, kerjasama
KBT: a) KB- Menjana idea
b)
Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Semua pelajar mampu memikirkan isi penting dan cara
menulis huraian.
|
Tarikh
|
18 April 2013(Khamis)
|
Masa
|
705-815/1020-1130
|
Kelas
|
5K1/4K1
|
Tajuk
|
Sajak : Di bawah langit yang sama
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-membincangkan persoalan yang terdapat dalam sajak yang
dikaji
-menyatakan nilai yang terdapat dalam sajak tersebut.
|
Aktiviti
|
Seorang pelajar diminta mendeklamasi sajak.
Pelajar lain diminta menghayati maksud dan mencatatnya
dalam lembaran grafik yang disediakan.
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan Intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P. Moral
Nilai: Bekerjasama, bertanggungjawab
KBT: a) KB – Mentafsir
b)
pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu Bahasaku
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyatakan persoalan yang terdapat dalam karya.
|
Tarikh
|
19 April 2013 (Jumaat)
|
Masa
|
705-815/815-925
|
Kelas
|
4K1/5S1
|
Tajuk
|
Novel : pengajaran
|
Objektif
|
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menyenaraikan 4 atau 5 pengajaran dari novel
|
Aktiviti
|
Guru meminta pelajar untuk menyampaikan pendapat
tentang pengajaran dari novel.
Pelajar menyenaraikan 4 atau 5 pengajaran di papan
hitam
|
Sistem bahasa
|
Sebutan dan intonasi
|
Pengisian
|
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bertanggungjawab,kerjasama
KBT: a) KB-Mentafsir
b)
Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Novel Dirgahayu bahasaku
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat menyenaraikan pengajaran dr novel
|
No comments:
Post a Comment