Tarikh
|
21
Julai 2014 (Isnin)
|
Masa
|
705-815
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menulis pendahuluan Rumusan dengan format yang betul
|
Aktiviti
|
Pelajar
diminta untuk mengenal pasti isi penting dari petikan.
Guru
membimbing pelajar untuk menulis rumusan.
|
Sistem
bahasa
|
Membina
ayat
|
Pengisian
|
Ilmu:
P.Moral
Nilai
: bertanggungjawab, bekerjasama
KBT:
a) KB- mengenal pasti
b)
Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran
kerja
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat menghasilkan rumusan yang baik.
|
Tarikh
|
22
Julai 2014 (Selasa)
|
Masa
|
705-815/945-1055
|
Kelas
|
5K1/5K3
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-
Menjelaskan tema gurindam
yang dikaji
-
Menyatakan persoalan yang dibincangkan oleh pengarang
dalam gurindam tersebut
|
Aktiviti
|
Pelajar
menyampaikan maksud gurindam tersebut
Guru
menyoal pelajar tema gurindam tersebut
Pelajar
seterusnya menjelaskan persoalan yang dikaji dalam gurindam tersebut dengan
bimbingan guru
|
Sistem
bahasa
|
Laras
bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu
: P.Moral
Nilai
: Bertanggungjawab, kegigihan
KBT
: a) KB : Menjana idea
b) Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Harga
Remaja
|
Refleksi
|
Pelajar
member pendapat yang bernas berkaitan dengan persoalan yang
dibincangkan dalam gurindam itu.
|
Tarikh
|
22
Julai 2014
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-
Menjelaskan tema gurindam
yang dikaji
-
Menyatakan persoalan yang dibincangkan oleh pengarang
dalam gurindam tersebut
|
Aktiviti
|
Pelajar
menyampaikan maksud gurindam tersebut
Guru
menyoal pelajar tema gurindam tersebut
Pelajar
seterusnya menjelaskan persoalan yang dikaji dalam gurindam tersebut dengan
bimbingan guru
|
Sistem
bahasa
|
Laras
bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu
: P.Moral
Nilai
: Bertanggungjawab, kegigihan
KBT
: a) KB : Menjana idea
b) Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Harga
Remaja
|
Refleksi
|
Pelajar
mengaitkan tema gurindam itu dengan reality kehidupan.
|
Tarikh
|
23
Julai 2014 (Rabu)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
5K3
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-
Menjelaskan tema gurindam
yang dikaji
-
Menyatakan persoalan yang dibincangkan oleh pengarang
dalam gurindam tersebut
|
Aktiviti
|
Pelajar
menyampaikan maksud gurindam tersebut
Guru
menyoal pelajar tema gurindam tersebut
Pelajar
seterusnya menjelaskan persoalan yang dikaji dalam gurindam tersebut dengan
bimbingan guru
|
Sistem
bahasa
|
Laras
bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu
: P.Moral
Nilai
: Bertanggungjawab, kegigihan
KBT
: a) KB : Menjana idea
b) Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Harga
Remaja
|
Refleksi
|
Pelajar
mengaitkan tema gurindam itu dengan reality kehidupan.
|
Tarikh
|
24
Julai 2014 (Khamis)
|
Masa
|
705-815
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menulis pendahuluan Rumusan dengan format yang betul
|
Aktiviti
|
Pelajar
diminta untuk mengenal pasti isi penting dari petikan.
Guru
membimbing pelajar untuk menulis rumusan.
|
Sistem
bahasa
|
Membina
ayat
|
Pengisian
|
Ilmu:
P.Moral
Nilai
: bertanggungjawab, bekerjasama
KBT:
a) KB- mengenal pasti
b)
Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran
kerja
|
Refleksi
|
P&P
ditangguhkan
|
Tarikh
|
24
Julai 2014 (Khamis)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4K8
|
Tajuk
|
Tatabahasa : Membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti kesalahan istilah dan tatabahasa dalam
sesuatu ayat
|
Aktiviti
|
Guru
mengedarkan buku aktiviti kepada pelajar dan menerangkan cara untuk mengenal
pasti kesalahan istilah dan juga tatabahasa
Pelajar
menggunakan Kamus Dewan untuk mencari perkataan yang salah
|
Sistem
bahasa
|
Kata/Istilah
dan tatabahasa
|
Pengisian
|
Ilmu:
Isu semasa
Nilai:
kerjasama, kegigihan
KBT:
a) KB: Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku
kerja
|
Refleksi
|
P&P
ditangguhkan
|
Tarikh
|
25
Julai 2014 (Jumaat)
|
Masa
|
705-815/815-925
|
Kelas
|
5K3/5K1
|
Tajuk
|
Tatabahasa
: Membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti kesalahan istilah dan tatabahasa dalam
sesuatu ayat
|
Aktiviti
|
Guru
mengedarkan buku aktiviti kepada pelajar dan menerangkan cara untuk mengenal
pasti kesalahan istilah dan juga tatabahasa
Pelajar
menggunakan Kamus Dewan untuk mencari perkataan yang salah
|
Sistem
bahasa
|
Kata/Istilah
dan tatabahasa
|
Pengisian
|
Ilmu:
Isu semasa
Nilai:
kerjasama, kegigihan
KBT:
a) KB: Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku
kerja
|
Refleksi
|
Pelajar
masih memerlukan bimbingan guru
|
Tarikh
|
25
Julai 2014 (Jumaat)
|
Masa
|
1040-1140
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Tatabahasa
: Membetulkan kesalahan istilah dan tatabahasa
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pasti kesalahan istilah dan tatabahasa dalam
sesuatu ayat
|
Aktiviti
|
Guru
mengedarkan buku aktiviti kepada pelajar dan menerangkan cara untuk mengenal
pasti kesalahan istilah dan juga tatabahasa
Pelajar
menggunakan Kamus Dewan untuk mencari perkataan yang salah
|
Sistem
bahasa
|
Kata/Istilah
dan tatabahasa
|
Pengisian
|
Ilmu:
Isu semasa
Nilai:
kerjasama, kegigihan
KBT:
a) KB: Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku
kerja
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenal pasti kesalahan dalam ayat.
|
No comments:
Post a Comment