Tarikh
|
11
Ogos 2014 (Isnin)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menulis pendahuluan rumusan yang tepat
-
Menyenaraikan 6 isi
tersurat dari petikan dan 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan
|
Aktiviti
|
Pelajar
diminta membaca teks untuk mengenal pasti isi tersurat.
Guru
membimbing pelajar untuk menulis rumusan.
|
Sistem
bahasa
|
Membina
ayat
|
Pengisian
|
Ilmu:
P.Moral
Nilai
: kegigihan
KBT:
a) KB- mengenal pasti
b)
Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran
kerja
|
Refleksi
|
4S1
: 80% pelajar sudah mula menunjukkan kemahiran menulis rumusan.
|
Tarikh
|
12
Ogos 2014 (Selasa)
|
Masa
|
705-815/945-1055
|
Kelas
|
5K1/5K3
|
Tajuk
|
Komsas
: Tiba masanya
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-
Menjelaskan tema sajak
yang dikaji
-
Menyatakan persoalan yang dibincangkan oleh pengarang
dalam sajak tersebut
|
Aktiviti
|
Pelajar
menyampaikan maksud sajak tersebut
Guru
menyoal pelajar tema sajak tersebut
Pelajar
seterusnya menjelaskan persoalan yang dikaji dalam sajak tersebut dengan
bimbingan guru
|
Sistem
bahasa
|
Laras
bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu
: P.Moral
Nilai
: Bertanggungjawab, kegigihan
KBT
: a) KB : Menjana idea
b) Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Harga
Remaja
|
Refleksi
|
70%
Pelajar mampu memberi maksud sajak
tersebut dan pendapat yang bernas
berkaitan dengan persoalan yang dibincangkan dalam sajak itu.
|
Tarikh
|
12
Ogos 2014 (Selasa)
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Tatabahasa
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-
Membina ayat dari perkataan yang diberi
-
Mengenal pasti kesalahan ejaan dan imbuhan dalam ayat
-
Mengenal pasti kesalahan kata atau istilah dan tatabahasa
dalam ayat
-
Peribahasa
|
Aktiviti
|
Guru
menyediakan lembaran kerja kepada para pelajar .
Pelajar
menyelesaikan latihan tersebut dalam waktu yang diberi.
Guru
dan pelajar berbincang bersama-sama untuk menyelesaikan latihan tersebut.
|
Sistem
bahasa
|
Laras
bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu
: P.Moral
Nilai
: Bekerjasama,dan kegigihan
KBT
: a) KB : Mengenal pasti
b) Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Lembaran
kerja
|
Refleksi
|
Pelajar
berbincang untuk menyelesaikan soalan yang diberi.
|
Tarikh
|
13
Ogos 2014 (Rabu)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
5K3
|
Tajuk
|
Tatabahasa
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-
Membina ayat dari perkataan yang diberi
-
Mengenal pasti kesalahan ejaan dan imbuhan dalam ayat
-
Mengenal pasti kesalahan kata atau istilah dan tatabahasa
dalam ayat
-
Peribahasa
|
Aktiviti
|
Guru
menyediakan lembaran kerja kepada para pelajar .
Pelajar
menyelesaikan latihan tersebut dalam waktu yang diberi.
Guru
dan pelajar berbincang bersama-sama untuk menyelesaikan latihan tersebut.
|
Sistem
bahasa
|
Laras
bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu
: P.Moral
Nilai
: Bekerjasama,dan kegigihan
KBT
: a) KB : Mengenal pasti
b) Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Lembaran
kerja
|
Refleksi
|
60%
pelajar yang dapat menyiapkan tugasan yang diberi.
|
Tarikh
|
14
Ogos 2014 (Khamis)
|
Masa
|
705-815
/945-1055
|
Kelas
|
5K1/4k8
|
Tajuk
|
Tatabahasa
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-
Membina ayat dari perkataan yang diberi .
-
Menulis peribahasa yang sesuai berdasarkan ayat yang
diberi
-
Membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan
|
Aktiviti
|
Lembaran
kerja diedarkan kepada para pelajar.
Guru
berbincang bersama-sama pelajar untuk menyelesaikan setiap soalan.
Pelajar
menyemak hasil kerja masing-masing
|
Sistem
bahasa
|
Sintaksis
dan Morfologi
|
Pengisian
|
Ilmu
:P.Moral
Nilai:
Bertanggungjawab, kerjasama
KBT:
a) Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran
kerja
|
Refleksi
|
50%
pelajar dapat menyelesaikan tugasan yang diberi. Pelajar lain masih perlukan
bimbingan guru.
|
Tarikh
|
15
Ogos 2014 (Jumaat)
|
Masa
|
705-815/815-925/1040-1140
|
Kelas
|
5K3/5K1/4S1
|
Tajuk
|
Tatabahasa : Latihan Tatabahasa
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pastimaksud perkataan dan membina ayat yang
gramatis
-
Mengenal pasti kesalahan ejaan dan imbuhan
-
Peribahasa
|
Aktiviti
|
Guru
mengedarkan lembaran kerja kepada para pelajar
Pelajar
menggunakan Kamus Dewan untuk mencari makna perkataan dan seterusnya membina
ayat bagi menunjukkan mereka memahami perkataan itu
|
Sistem
bahasa
|
Membina
Ayat
|
Pengisian
|
Ilmu:
Isu semasa
Nilai:
kerjasama, kegigihan
KBT:
a) KB: Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku
kerja
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat membina ayat dari aras yang mudah kepada yang yang sederhana
dan susah .Seterusnya mengenal pasti kesalahan dlm ayat dan member maksud
peribahasa.
|
No comments:
Post a Comment