Tarikh
|
18
Ogos 2014 (Isnin)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Rumusan
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Menulis pendahuluan rumusan yang tepat
-
Menyenaraikan 6 isi
tersurat dari petikan dan 2 isi tersirat berdasarkan arahan soalan
|
Aktiviti
|
Pelajar
diminta membaca teks untuk mengenal pasti isi tersurat.
Guru
membimbing pelajar untuk menulis rumusan.
|
Sistem
bahasa
|
Membina
ayat
|
Pengisian
|
Ilmu:
P.Moral
Nilai
: kegigihan
KBT:
a) KB- mengenal pasti
b)
Belajar cara belajar
|
BBB
|
Lembaran
kerja
|
Refleksi
|
4S1
: Semua pelajar sudah menguasail.
|
Tarikh
|
19
Ogos 2014 (Selasa)
|
Masa
|
705-815/945-1055
|
Kelas
|
5K1/5K3
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-
Menjelaskan tema sajak
yang dikaji
-
Menyatakan persoalan yang dibincangkan oleh pengarang
dalam sajak tersebut
|
Aktiviti
|
Pelajar
menyampaikan maksud sajak tersebut
Guru
menyoal pelajar tema sajak tersebut
Pelajar
seterusnya menjelaskan persoalan yang dikaji dalam sajak tersebut dengan
bimbingan guru
|
Sistem
bahasa
|
Laras
bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu
: P.Moral
Nilai
: Bertanggungjawab, kegigihan
KBT
: a) KB : Menjana idea
b) Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Harga
Remaja
|
Refleksi
|
80%
Pelajar mampu memberi pendapat
yang bernas berkaitan dengan persoalan
yang dibincangkan dalam sajak itu.
|
Tarikh
|
19
Ogos 2014 (Selasa)
|
Masa
|
1055-1205
|
Kelas
|
4S1
|
Tajuk
|
Komsas
: Drama
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-
Menjelaskan tema drama
yang dikaji
-
Menyatakan persoalan yang dibincangkan oleh pengarang
dalam drama tersebut
|
Aktiviti
|
Pelajar
menceritakan semula drama tersebut dengan ayat mereka sendiri.
Guru
menyoal pelajar tema drama tersebut
Pelajar
seterusnya menjelaskan persoalan yang dikaji dalam drama tersebut dengan
bimbingan guru
|
Sistem
bahasa
|
Laras
bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu
: P.Moral
Nilai
: Bertanggungjawab, kegigihan
KBT
: a) KB : Menjana idea
b) Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu
Bahasaku
|
Refleksi
|
Pelajar
mengaitkan tema drama itu dengan realiti kehidupan.
|
Tarikh
|
20
Ogos 2014 (Rabu)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
5K3
|
Tajuk
|
Komsas
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-
Menjelaskan tema drama
yang dikaji
-
Menyatakan persoalan yang dibincangkan oleh pengarang
dalam drama tersebut
|
Aktiviti
|
Pelajar
menceritakan semula drama tersebut dengan ayat mereka sendiri.
Guru
menyoal pelajar tema drama tersebut
Pelajar
seterusnya menjelaskan persoalan yang dikaji dalam drama tersebut dengan
bimbingan guru
|
Sistem
bahasa
|
Laras
bahasa dan sebutan
|
Pengisian
|
Ilmu
: P.Moral
Nilai
: Bertanggungjawab, kegigihan
KBT
: a) KB : Menjana idea
b) Pembelajaran Kontekstual
|
BBB
|
Dirgahayu
Bahasaku
|
Refleksi
|
60%
pelajar dapat menjelaskan tema drama tersebut.
|
Tarikh
|
21
Ogos 2014 (Khamis)
|
Masa
|
705-815
|
Kelas
|
5K1
|
Tajuk
|
Tatabahasa : Latihan Tatabahasa
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pastimaksud perkataan dan membina ayat yang
gramatis
-
Mengenal pasti kesalahan ejaan dan imbuhan
-
Peribahasa
|
Aktiviti
|
Guru
mengedarkan lembaran kerja kepada para pelajar
Pelajar
menggunakan Kamus Dewan untuk mencari makna perkataan dan seterusnya membina
ayat bagi menunjukkan mereka memahami perkataan itu
|
Sistem
bahasa
|
Membina
Ayat
|
Pengisian
|
Ilmu:
Isu semasa
Nilai:
kerjasama, kegigihan
KBT:
a) KB: Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku
kerja
|
Refleksi
|
Semua
pelajar dapat membina ayat dari aras yang mudah kepada yang yang sederhana
dan susah .Seterusnya mengenal pasti kesalahan dlm ayat dan member maksud peribahasa.
|
Tarikh
|
21
Ogos 2014 (Khamis)
|
Masa
|
945-1055
|
Kelas
|
4K8
|
Tajuk
|
Tatabahasa : Membina Ayat (Pemulihan)
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pastimaksud perkataan dan membina ayat yang
gramatis
|
Aktiviti
|
Guru
mengedarkan lembaran kerja kepada para pelajar
Pelajar
menggunakan Kamus Dewan untuk mencari makna perkataan dan seterusnya membina
ayat bagi menunjukkan mereka memahami perkataan itu
|
Sistem
bahasa
|
Membina
Ayat
|
Pengisian
|
Ilmu:
Isu semasa
Nilai:
kerjasama, kegigihan
KBT:
a) KB: Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku
kerja
|
Refleksi
|
60%
pelajar dapat membina ayat dari aras yang mudah kepada yang yang sederhana
dan susah .
|
Tarikh
|
22
Ogos 2014 (Jumaat)
|
Masa
|
705-815/815-925/1040-1140
|
Kelas
|
5K3/5k1/4S1
|
Tajuk
|
Tatabahasa : Membina Ayat
|
Objektif
|
Pada
akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-
Mengenal pastimaksud perkataan dan membina ayat yang
gramatis
|
Aktiviti
|
Guru
mengedarkan lembaran kerja kepada para pelajar
Pelajar
menggunakan Kamus Dewan untuk mencari makna perkataan dan seterusnya membina
ayat bagi menunjukkan mereka memahami perkataan itu
|
Sistem
bahasa
|
Membina
Ayat
|
Pengisian
|
Ilmu:
Isu semasa
Nilai:
kerjasama, kegigihan
KBT:
a) KB: Mengenal pasti
b) Belajar cara belajar
|
BBB
|
Buku
kerja
|
Refleksi
|
Semua pelajar dapat membina ayat dari aras yang
mudah kepada yang yang sederhana .
|
No comments:
Post a Comment