Tuesday 4 November 2014

MINGGU 35

Tarikh
25 Ogos 2014 (Isnin)
Masa
945-1055
Kelas
4S1
Tajuk
 Rumusan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Menulis pendahuluan rumusan yang tepat
-          Menyenaraikan 6  isi tersurat dari petikan dan 2 isi tersirat berdasarkan  arahan soalan
Aktiviti
Pelajar diminta membaca teks untuk mengenal pasti isi tersurat.
Guru membimbing pelajar untuk menulis rumusan.

Sistem bahasa
Membina ayat
Pengisian
Ilmu: P.Moral
Nilai : kegigihan
KBT: a) KB- mengenal pasti
         b)   Belajar cara belajar
BBB
Lembaran kerja
Refleksi

4S1 :Semua pelajar sudah mula menulis rumusan dengan format yang tepat.


Tarikh
26 Ogos 2014 (Selasa)
Masa
705-815/945-1055/1055-1205
Kelas
5K1/5K3/4S1
Tajuk
Tatabahasa :Pembetulan Kertas Peperiksaan Percubaan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-          Membina ayat dari perkataan yang diberi
-          Mengenal pasti kesalahan ejaan dan imbuhan dalam ayat
-          Mengenal pasti kesalahan kata atau istilah dan tatabahasa dalam ayat
-          Peribahasa
Aktiviti
Guru menyediakan lembaran kerja kepada para pelajar .
Pelajar menyelesaikan latihan tersebut dalam waktu yang diberi.
Guru dan pelajar berbincang bersama-sama untuk menyelesaikan latihan tersebut.
Sistem bahasa
Laras bahasa dan sebutan
Pengisian
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bekerjasama,dan kegigihan
KBT : a) KB : Mengenal pasti
         b) Pembelajaran Kontekstual
BBB
Lembaran kerja
Refleksi
Pelajar berbincang untuk menyelesaikan soalan yang diberi.


Tarikh
27 Ogos  2014 (Rabu)
Masa
945-1055
Kelas
5K3
Tajuk
Tatabahasa
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-          Membina ayat dari perkataan yang diberi
-          Mengenal pasti kesalahan ejaan dan imbuhan dalam ayat
-          Mengenal pasti kesalahan kata atau istilah dan tatabahasa dalam ayat
-          Peribahasa
Aktiviti
Guru menyediakan lembaran kerja kepada para pelajar .
Pelajar menyelesaikan latihan tersebut dalam waktu yang diberi.
Guru dan pelajar berbincang bersama-sama untuk menyelesaikan latihan tersebut.
Sistem bahasa
Laras bahasa dan sebutan
Pengisian
Ilmu : P.Moral
Nilai : Bekerjasama,dan kegigihan
KBT : a) KB : Mengenal pasti
         b) Pembelajaran Kontekstual
BBB
Lembaran kerja
Refleksi
60% pelajar yang dapat menyiapkan tugasan yang diberi.


Tarikh
28 Ogos 2014 (Khamis)
Masa
705-815
Kelas
5K1
Tajuk
 Komsas:Pembetulan Kertas Percubaan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Melakonkan drama dengan intonasi dan sebutan yang baik
-          Menjelaskan persoalan yang terdapat dalam prosa tersebut
Aktiviti
Beberapa orang pelajar akan melakonkan watak yang terdapat dalam drama tersebut.
Guru dan para pelajar berbincang tentang persoalan yang terdapat dalam drama tersebut.
Sistem bahasa
Sebutan dan intonasi
Pengisian
Ilmu : P.Moral
Nilai : Kegigihan, berbudi bahasa
KBT : a) KB – Mentafsirkan
          b) Belajar cara belajar
BBB
Dirgahayu bahasaku
Refleksi
Semua  Pelajar dapat menjelaskan persoalan yang terdapat dalam petikan drama yang diberi.

  
Tarikh
28 Ogos 2014 (Khamis)
Masa
945-1055
Kelas
4K8
Tajuk
Tatabahasa : Pembetulan
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat:
-          Membina ayat dari perkataan yang diberi .
-          Menulis peribahasa yang sesuai berdasarkan ayat yang diberi
-          Membetulkan kesalahan ejaan dan imbuhan
Aktiviti
Lembaran kerja diedarkan kepada para pelajar.
Guru berbincang bersama-sama pelajar untuk menyelesaikan setiap soalan.
Pelajar menyemak hasil kerja masing-masing
Sistem bahasa
Sintaksis dan Morfologi
Pengisian
Ilmu :P.Moral
Nilai: Bertanggungjawab, kerjasama
KBT: a) Mengenal pasti
         b) Belajar cara belajar
BBB
Lembaran kerja
Refleksi
pelajar membuat pembetulan bersama guru


Tarikh
29 Ogos  2014 (Jumaat)
Masa
705-815/815-925/1040-1140
Kelas
5K3/5K1/4S1
Tajuk
Tatabahasa : Pebetulan (Sambungan)
Objektif
Pada akhir sesi p&p para pelajar dapat :
-          Mengenal pastimaksud perkataan dan membina ayat yang gramatis
-          Mengenal pasti kesalahan ejaan dan imbuhan
-          Peribahasa
Aktiviti
Guru mengedarkan lembaran kerja kepada para pelajar
Pelajar menggunakan Kamus Dewan untuk mencari makna perkataan dan seterusnya membina ayat bagi menunjukkan mereka memahami perkataan itu
Sistem bahasa
Membina Ayat
Pengisian
Ilmu: Isu semasa
Nilai: kerjasama, kegigihan
KBT: a) KB: Mengenal pasti
        b) Belajar cara  belajar
BBB
Buku kerja
Refleksi
Semua pelajar dapat mengenal pasti kesalahan masing-masing dan membuat pembetulan.




No comments:

Post a Comment